جامعه

جرگه قومی در بنو به دشمنی میان دو قوم نقطه پایان گذاشت

پلخمری 24 سرطان باختر
برگزاری جرگه قومی به دشمنی میان دو قوم بزرگ در ولسوالی بنوی اندراب ولایت بغلان دیروز پایان داد.
به گزارش آژانس باختر، در این جرگه قومی که در قریه خوش دره ولسوالی بنوی اندراب با حضور ده ها تن از مسوولان، بزرگان و باشندگان قریه های میخک و اینل که حدود بیست سال با هم در تخاصم بودند،  اشتراک ورزیده بودند.
محب الله محقق ولسوال بنو ضمن قدر دانی از قطع خصومت و آمدن صلح و آشتی میان دو قوم بزرگ، علاوه کرد که  جنگ و دشمنی میان اقوام و خانواده ها ناشی از افراد مسلح غیر مسوول میباشد. او از بزرگان و متنفذان خواست، به خاطر خلع سلاح این افراد دولت را همکاری جدی نمایند.
در این جرگه مولوی عبادالله عابد رییس کمیسیون حل منازعات اندرابها، رییس شورای اندرابها، مولوی عبدالرحیم و مولوی عبدالوهاب علمای دینی محل هر کدام در صحبت های شان صلح و آشتی را از دیدگاه قرآن اسلام تشریح کردند و افزودند که در صلح خیر نهفته است و بدون صلح وآشتی حتی عبادت و تحصیل ناممکن می باشد.
محمد داوود حکیمی آمر اداره اقوام و قبایل گفت که از مدت بیست سال به اینسو میان دو قوم بزرگ از قریه میخک و قریه اینل ولسوالی بنو خصومت و دشمنی وجود داشت که به همکاری اداره اقوام و قبایل در هماهنگی با کمیسیون حل منازعات و بزرگان اقوام این مناطق به این منازعه نقطه پایان گذاشته شد. احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا