سیاست

حامدکرزی، خواستار جلوگیری از کشتار افراد ملکی شد.

کابل باختر/10/ اسد
حامدکرزی رییس جمهور پیشین امروز در یک نشست خبری در کابل از افزایش تلفات افراد ملکی و نظامیان کشور انتقاد کرد و گفت: باید از تلفات افراد ملکی و بیگناه جلوگیری شود.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، حامد کرزی، با انتقاد از افزایش تلفات افراد ملکی گفت: ما چندین سال است که شاهد تلفات نظامیان و غیرنظامیان کشور خود استیم، وی از طرف های جنگ در افغانستان خواست که از وارد شدن تلفات به افراد ملکی و بیگناه افغان جلوگیری کنند.
همچنان رییس جمهور پیشین کشور با انتقاد از اظهارات رییس جمهور امریکا در جریان دیدارش با عمران خان نخست وزیر پاکستان، گفت: امریکاییان به دنبال منافع خود در افغانستان هستند، امریکا بجای آنکه از افغانستان به عنوان یک دوست راهبردی که در حال حاضر قربانی جنگ با تروریزم است، حمایت کند، رییس جمهور امریکا  اخطار داده است که می تواند در یک هفته برنده جنگ افغانستان شود که ده میلیون افغان در آن کشته خواهند شد و کشتن ده میلیون افغان به معنی چیست؟
وی گفت: ما از امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان و امضای توافقنامه امریکا با دولت افغانستان که قرار است به زودی امضا شود استقبال می کنیم، ولی ما خواهان افغانی شدن کامل روند صلح کشورمان استیم.
همچنان حامدکرزی گفت: امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان به معنی آن نباشد که با طالبان صلح شود، ولی داعش و دیگر گروهای هراس افگن به جنگ شان درافغانستان ادامه دهند، ما خواستار صلح، دایمی، سراسری و همه شمول در کشور استیم
او طرف های دیگر جنگ در افغانستان را مخاطب قرار داده و گفت: هر گلوله که در افغانستان شلیک می شود، خیر خارجیان و برنامه های آنان است.
او با انتقاد از اهداف خارجی ها در افغانستان، از مسوولان حکومت افغانستان خواست تا از نیت و دسیسه های خارجی ها آگاهی داشته باشند.
او با شاره به مساله انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که قرار است در ششم ماه میزان برگزار شود، گفت: انتخابات در حال حاضر به خیر افغانستان نیست، ما صلح را ترجیح می دهیم.
او از رسانه های افغانستان خواست تا از کاربرد ادبیات تند و تفرقه افگنانه یی که به خیر افغانستان نیست خودداری کنند.
وی در رابطه به خروج نظامیان خارجی از افغانستان گفت: ما خواهان خروج مسوولانه نیروهای امریکایی از افغانستان می باشیم.
حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور با شاره به نقش کشورهای همسایه افغانستان در روند صلح کشور گفت: اشتراک کشورهای همسایه در روند صلح افغانستان بسیار مهم است و باید کشورهای بزرگ منطقه در روند صلح افغانستان اشتراک داشته باشند.  شمش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا