جامعه

ازروزجهانی همبستگی زنان بزرگداشت به عمل آمد

کابل 20 حوت باختر
به مناسبت بزرگداشت از هشتم مارچ روز جهانی همبستگی زنان امروز محفلی در تالار بزرگ ریاست عمومی اداره امور و دارالانشای شورای وزیران،با اشتراک کارمندان آن اداره  و مهمانان از سایر ادارات دولتی  برگزارشد.
به اساس معلومات ریاست عمومی اداره امورودارالانشای شورای وزیران به آژانس باختر،
در این محفل  صادق مدبر رئیس عمومی آن اداره به سخنرانی پرداخته و از مقام شایسته ووالای زن ارج گزاری نمود.
وی افزود، زنان نیم پیکر از جامعه بوده و در طول تاریخ خدمات شایسته را در عرصه های مختلف زنده گی انجام داده که باید قدر دانی شده و به اهمیت ان پی برده شود، رئیس عمومی اداره  امور در ادامه سخنانش از نقش  خدیجه کبرا( س) یاد آوری نموده وخاطرنشان ساخت که همسر پیامبر گرامی اسلام( ص) با خدمات بی شایبه و حمایه مالی اش برای ترویج  وتبلیغ دین مقدس اسلام برجامعه بشریت منت  گذاشته که نمیشود از آن انکار کرد، همچنان وی از نقش حضرت زینب ( س) در راستای مبارزه سیاسی اش برای انتقال پیام عاشورا بر مسلمانان یادآوری نموده و از زنان قهرمان  افغان هم چون ملالی وسایرزنان مبارز و فعال قدردانی نمود.
رئیس عمومی اداره  امور اظهار  نمود که توجه به مشکلات زنان در صدر  برنامه های کاری دولت قرارداشته و دولت از هر گونه تلاش دراستای  بهبود وضعیت زنان دریغ نمیورزد.
وی امید واری نمودتا تلاشهای صلح در پرتو قانون اساسی افغانستان،احترام به مقام والای زن، حفظ دستارودهای ده سال اخیر صورت گیرد.
در ختم مجلس شهزاده مسعود، وزیر مشارو ریاست جمهوری و پروین فطرت، رئیس شورا ی زنان اداره امور نیز به ایراد سخنرانی پرداخته و از مقام ولای زن ارجگذاری نمودند.
یک گزارش دیگر حاکیست  که ا مروز محفل مشابه ای در دفتر رسانه های حکومت برگزار شد.
درین محفل درکنار ارجگذاری  و تحسین   از زنان کشور  پیرامون حق دسترسی  به معلومات برای ژورنالستان نیز مورد  بحث قرارگرفت.
به گزارش آژانس باختر، مسوول رسانه های حکومت در رابطه به مشکلات ژورنالستان رسانه های همه گانی و حق دسترسی آنان به معلومات صحبت نموده گفت« در آینده در نشستی به این مشکل رسیده گی خواهیم  کرد.
د راخیر مراسم تحایفی به زنان ژورنالست اهدا گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا