امنیت

اعلامیه شورای امنیت ملی افغانستان در رابطه اعلام جنگ طالبان پنجابی در این سوی خط دیورند

کابل باختر 23 سنبله
طالبان پنجابی پاکستان، برای دومین بار در چند روز اخیر اعلام داشتند که از این به بعد می خواهند به جنگ شان در افغانستان ادامه داده و در پاکستان به مبارزه صلح آمیز بپردازند.
از منظر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، این اعلام موضع طالبان پنجابی کدام رویکرد جدیدی را در سیاست این گروه و دستگاه استخباراتی پاکستان افاده نمی کند.
جمهوری اسلامی افغانستان از چندین سال بدینسو در معرض حمله نیروهای تروریستی قرار دارد که توسط دستگاه های استخباراتی جمهوری اسلامی پاکستان آموزش دیده، تجهیز، و تمویل می شوند. در حملات تروریستی اخیر در مناطق مختلف کشور ما تعداد زیادی از تروریست های پاکستانی کشته و دستگیر شده اند. اعلام موضع اخیر طالبان پنجابی، مبنی بر گسترش جنگ در سرزمین اسلامی افغانستان در واقعیت اعلام مداخله آشکار دستگاه های استخباراتی جمهوری اسلامی پاکستان در امور داخلی کشور ما و به معنای تشدید کشتار مردم بی گناه ما می باشد.
شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان این اعلام موضع طالبان پنجابی را با دقت بیشتر تعقیب نموده و یکبار دیگر اعلام می دارد که استفاده از تروریزم به مثابه ابزار مداخله و تخریب به سود هیچ کشوری نمی باشد. افغانستان و پاکستان می توانند با مبارزه مشترک و بدون تفکیک با تمام تروریستان، منطقه ما را به کانونی از دوستی، همکاری و رفاه اقتصادی تبدیل نمایند. هر نوع توهم در این باره که می توان با تسلیح و تشجیع تروریست ها به اهداف سلطه طلبانه در افغانستان دست یافت، موجب تشدید بحران در منطقه و پاکستان خواهد شد و هیچ کشوری از آسیب آن در امان نخواهد ماند.
ما یکبار دیگر از مقامات تصمیم گیرنده در پاکستان می خواهیم تا به دعوت افغانستان برای اجتناب از استفاده از تروریزم پاسخ عملی و مثبت داده و بیشتر در راه تقویت ثبات و امنیت در دو کشور همکاری نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا