سیاست

والی کندز بر بهبود شرایط زندگی زنان تاکید کرد

کندز 9 حمل باختر
زنان در تامین امنیت، تحکیم قانون، ارائه حکومتداری خوب و تطبیق عدالت اجتماعی نقش بارز در جامعه دارند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، این مطلب را والی  کندز در دیدار با تعداد از زنان فعال آن ولایت بیان نمود ونقش آنان را در ادارات دولتی به ویژه دربخش های امنیت، صحت، معارف، زراعت، کار و امور اجتماعی، عدلی و قضایی و فعالیت های مدنی حایز اهمیت دانست.
در این دیدار اشتراک کنندگان دستاورد های کاری شان را در بخش های مختلف برای والی کندز مطرح نمودند و از مشکلات کاری و موانعی که آنان را در جامعه آزار میدهد، یاد آورد شدند.
آنان از والی کندزخواستند که در قسمت اعمار یک شفاخانه ولادی، نسایی مجهز و کلینیک تداوی معتادان مواد مخدر برای زنان اعتیاد، افزایش تشکیلات داکتران و نرس قابله ها توجه صورت گیرد.
همچنان زنان فعال کندز راه اندازی برنامه های آموزشی و ظرفیت سازی برای زنان در ادارات دولتی، نقش پررنگ زنان در چوکات حکومت محلی، افزایش تشکیلات زنان در معارف و دیگر بخش های دولتی، احداث پارک های تفریحی مخصوص زنان، ایجاد پرورشگاه دخترانه، در نظر گرفتن شیرخوار گاه در مکاتب و دیگر ادارات، زمینه سازی کار برای زنان، رشد اقتصاد زنان، ایجاد بازارهای خاص برای محصولات زراعتی و صنایع دستی زنان تجارت پیشه، ساخت و ساز میدان ورزشی و جمنازیوم های ورزشی را ازخواست های شان یاد کردند.
در این دیدار عبدالجبار نعیمی والی کندز زنان را از قهرمانان واقعی جامعه عنوان نمود و گفت که هیچ کارمند مرد و یا زن حق ندارند که حس برتری خواهی را در ادارات دولتی به خود راه بدهد، دنبال اهداف سیاسی، قومی، زبانی و سمتی باشد و باید بدون در نظر گرفتن جندر و یا تبعیض جنسیتی در ساحهء کاری شان عرضه خدمات بهتر برای مردم مساعد نمایند.
نعیمی خاطر نشان ساخت که مسوولان ادارات دولتی مکلف اند تا بست های ویژه زنان را با درنظر داشت جندر در خدمت زنان تحصیل یافته و با تجربه قرار دهند. از سویی هم والی کندز نقش زنان را در تامین امنیت، ارائه حکومت داری خوب، مبارزه با فساد اداری و اخلاقی، تحکیم قانون و تطبیق عدالت اجتماعی موثر دانست و افزود که بانوان باید درین خصوص همگام با مردان حرکت کنند و قدم های ارزشمندی بردارند.
در ختم این نشست والی کندز پارک گروپ (بی) شهرک سر دوره شهر کندزرا به نام زنان مسمی کرد وافزود که در جریان سال جاری دراین پارک یک تعمیر سه طبقه یی مجهز را جهت رفع نیازمندی زنان با رستورانت های ویژه و بازار صنایع دستی زنان اعمار خواهد کرد و در خدمت زنان کندز نشین، قرار خواهد داد.
احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا