فرهنگ

15 تن واجد شرایط عضویت به کمیسیون دسترسی به اطلاعات ، انتخاب شد

کابل باختر7 عقرب
به ریاست حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ نشست کمیته گزینش اعضای کمیسیون دسترسی به اطلاعات برگزارشد و پس از مصاحبه با متقاضیان ، 15 تن واجد شرایط انتخاب شد.
به گزارش آژانس باختر: کمیته گزینش اعضای کمیسیون دسترسی به اطلاعات درجلسه ها خود پس ازبررسی اسناد  117  متقاضی عضویت درکمیسیون دسترسی به اطلاعات و مصاحبه ، ازاین شمار15 تن واجد شرایط را به خاطرمعرفی به ریاست جمهوری انتخاب کرد.
به بنیاد قانون جدید دسترسی به اطلاعات ، این کمیسیون به حیث کمیسیون مستقل  شناخته شده و قراراست رییس جمهور کشور ازمیان 15 تن پیشنهاد شده ، 5 تن آنان را به عضویت این کمیسیون به حیث کمیشنر برگزیند.
کمیته گزینش به اساس احکام قانون دسترسی به اطلاعات به ریاست سرپرست و زارت اطلاعات وفرهنگ و متشکل از نماینده گان ستره محکمه ، ولسی جرگه ، فدراسیون ژورنالیستان ، کمیسیون مستقل حقوق بشر ، انجمن وکلای مدافع و نهاد های جامعه مدنی افغانستان، میباشد .
انتظارمیرود با آغاز کاراعضای جدید این کمیسیون بعد ازمنظوری ریاست جمهوری ، گردش آزاد اطلاعات درکشوربیش ازپیش تسهیل شود و فرهنگ اطلاع رسانی به خوبی ترویج گردد .
قانون حق دسترسی به اطلاعات افغانستان اخیرآ ازسوی مرکزقانون و دموکراسی  درکانادا ، به عنوان یکی از بهترین قوانین حق دسترسی به اطلاعات درمیان 150 کشورجهان شناخته شده است .  احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا