اقتصاد

درخت های اصلاح شده میوه درباغ های بغلان به ثمر رسیده است

پلخمری/16جوزا/باختر
مسوولان زراعت بغلان می گویند که درخت های اصلاح شده میوه در باغ های آن ولایت به ثمر رسیده است و هفتاد درصد جلو واردات میوه به بغلان گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، مسوولان بخش پروژه ملی باغداری ریاست زراعت بغلان می گویند که درهفت سال گذشته با تطبیق پروژه های ملی باغداری درآن ولایت بیش از(۱۰۱۶۲ ) باغ با درخت های اصلاح شده در بغلان احداث شده است که بیش از هشتاد درصد این باغ ها به ثمر رسیده است و هفتاد درصد جلو واردات میوه از سایر ولایت هابه بغلان گرفته شده است.
غلام حسن رضایی، یک تن از باغداران ساحه قریه غروشاخ دندغوری شهر پلخمری که پنج سال قبل در دو جریب زمین باغ احداث کرده بود، اکنون درخت هایش به ثمررسیده است و مایه امیدواری به وی شده است، گفت:" با درنظرداشت سطح حاصل دهی ومصرف کم و عواید سرشاردرخت ها تصمیم دارم که امسال چهار جریب زمین آبی دیگرم را به باغ درخت های اصلاح شده میوه تبدیل کنم.
این تنها رضایی دربغلان نیست که از پیشۀ باغداری ابراز خوشی می کند، شمار دیگری از باغداران  مانند شایسته گل که ۵سال قبل به باغداری روآورده است ودرخت های شفتالو، سیب، بادام، آلو، گیلاس، زردآلو و تاکستان انگور پرورش داده است ، دو سال است که باغش به ثمررسیده است واز  حاصل دهی درختانش بسیار خورسند وراضی به نظر می رسد.
نعمت الله مرادی، سرپرست پروژه ملی باغداری ریاست زراعت بغلان با ابراز آمادگی باغداران نقش اساسی این پروژه رادرراستای احداث باغ های اصلاح شده درآن ولایت، مهم واساسی خواند و علاوه کرد که از آغاز فعالیت این پروژه تاکنون به تعداد(۱۰۱۶۲ ) باغ  در۱۵ واحد اداری به شمول پلخمری مرکز بغلان احداث شده است.دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا