اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل ۲ دلو باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی وخارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پراخته‌اند.

گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری اطلاعات روز تحت عنوان «توزیع پاسپورت براساس در خواست حضوری متوقف شد» نوشته کرده است: اداره پاسپورت امارت اسلامی اعلام کرده است که توزیع پاسپورت ازطریق عریضه حضوری را به دلیل نبود امکانات و ازدحام متوقف کرده است.

در خبرنامه‌ی این اداره که دیروز منتشر شده، آمده است که تنها به درخواست‌ آنلاین متقاضیان رسیدگی خواهد شد.

سایت خبری اسپوتنیک تحت عنوان «خلبان هواپیمای نالکون ساقط شده در افغانستان جان سالم به در برد» نوشته است: به گزارش اسپوتنیک، وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان در شبکه‌ی اجتماعی ایکس این وزارت به نقل از خلبان این هواپیما نوشته شده که به شمول خلبان، چهار تن از سر نشینان آن زنده هستند و تلاش‌ها برای پیدا کردن افراد باقی مانده جریان دارد.

پیشتر وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان اعلام کرد که تیم تخنیکی این وزارت هواپیمایی را که شام شنبه در منطقه ارزکوه ولسوالی کوف‌آب بدخشان سقوط کرده بود پیدا کردند.

سایت خبری صدای افغان (آوا) زیر عنوان «شرکت‌ هوایی «یزد ایر» ایران پرواز‌های خود به مزار شریف را آغاز کرد» نوشته است: رسانه‌ها به نقل از قنسلگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف گزارش داده‌اند که شرکت هوایی ‹یزد ایر› این کشور پرواز‌های خود به مزارشریف را آغاز کرده است.

گفته شده که پرواز‌های شرکت هوایی «یزد ایر» جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه ۳۰ جدی در مزار شریف آغاز شده است.

براساس گزارش رسانه‌های ایران، شرکت‌های هوانوردی «ماهان»، «تاپان» و کیش ایر ایران قبلا پرواز‌های شان را به افغانستان آغاز کرده‌اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا