سیاست

رئیس جمهور غنی بی حرمتی به اجساد شهدای پولیس محلی در ولسوالی جلریز را از سوی تروریستان، به شدید ترین الفاظ محکوم کرد

کابل باختر 13 سرطان
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بی حرمتی و بی احترامی به اجساد شهدای پولیس محلی از سوی تروریستان در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک را با شدیدترین الفاظ محکوم کرد و این عمل را خلاف ارزشهای اسلامی و انسانی و اصول جنگ دانست.
به اساس معلومات دفتر والی میدان وردک، شب پنجشنبه  تروریستان بالای شماری از پوسته های پولیس محلی حمله نمودند که با مقاوت شدید سربازان نیروهای امنیتی  مواجه شدند و برای دشمن تلفات زیادی وارد ساختند، اما دشمن مکار با وجود مقاومت پولیس محلی، ابتدا محافظین نوامیس ملی را شهید نموده و سپس به شکل وحشیانه به اجساد شان بی حرمتی و بی احترامی کردند.
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور گفت، با وجود اینکه جنگ یک حقیقت تلخ است، اما این چنین عملکردها هیچگاه قابل تحمل نیست، زیرا که جنگ از خود اصول و مقررات دارد و تمام طرف های جنگ باید این اصول را مراعات نمایند، این عملکرد دشمنان مردم افغانستان در حقیقت جنایت جنگی محسوب می شود.
رئیس جمهور غنی گفت: هیچ قانونی در جهان اجازه بی حرمتی را به اجساد مرده گان نمی دهد و دین اسلام بی حرمتی به اجساد مرده گان را نیز بصورت مطلق منع کرده است.
رئیس جمهور غنی با آگاهی از این حادثه غم انگیز عمیقآ اندوه گین گردیده، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را ابراز می کند و از بارگاه خداوند منان  برای آنان صبر جمیل استدعا می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا