سیاست

رئیس‌جمهورغنی، اعتماد نامه‌های سفرای غیر مقیم کشورهای کویت و سلواک را پذیرفت

کابل 30 ثور باختر
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، اعتمادنامه‌های لوبومرگولیان سفیر غیر مقیم کویت و احمدخالد الجیران سفیر غیر مقیم سلواک برای افغانستان را طی مراسم تشریفاتی جداگانه قبل از ظهر امروز، پذیرفت.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در مراسم تقدیم اعتمادنامه‌های سفرای نامبرده که در ارگ ریاست‌جمهوری اجرا شد، حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه نیز حضور داشت. رئیس‌جمهورغنی و سفرای غیر مقیم کویت و سلواک روی گسترش روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و کشورهای متذکره بحث و صحبت کردند.
رئیس‌جمهورغنی از کمک‌های کویت و سلواک در عرصه‌های مختلف برای افغانستان تشکر کرد و برای سفرای نامبرده آرزوی موفقیت در امور کاری کرد.
سفرای غیر مقیم  کویت و سلواک وعده سپردند که در راستای گسترش روابط کشورهایشان با افغانستان تلاش خواهند کرد.
احمدخالد الجیران تمنیات نیک امیر کویت را برای رئیس‌جمهورغنی تقدیم کرد و از وی دعوت کرد که به آن کشور سفر نماید.
وی گفت که کشورش از طریق صندوق الحیات با خانواده‌های بی‌بضاعت و بی‌سرپرست کمک خواهد کرد.
رئیس‌جمهور ضمن تشکر از دعوت متذکره، گفت که در سفرم به عربستان سعودی با امیر کویت دیدار خواهم داشت و روی آغاز اولین مرحله روابط درازمدت بحث و صحبت خواهم کرد.
رئیس‌جمهورغنی ضمن تاکید بر تجارت میان افغانستان و کویت از تاجران و سرمایه‌گذاران کویتی دعوت نمود تا از فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان از نزدیک دیدن کنند.
او افزود، بخش عمده میدان‌های هوایی حوزه جنوب و جنوب‌غرب افغانستان به‌منظور صادرات محصولات کشور اختصاص داده شده‌است که از این طریق می‌توانیم نیازمندی‌های بازارهای خلیج فارس را از ناحیه سبزی‌ ها و میوه‌ ها برآورده سازیم.
سفیر غیر مقیم سلواک در این دیدار، گفت که کشورش آماده است تا با افغانستان در زمینه آموزش های تخنیکی و تجهیزات انجنیری نظامی به‌خصوص در زمینه ترمیم هلیکوپترها و استخراج معادن، کمک نماید.
رئیس‌جمهور ضمن تشکر از کمک‌های سلواک، گفت که هلیکوپترهای افغانستان که به ترمیم ضرورت دارند، باید بدون انتقال به سایر کشورها در داخل کشور ترمیم شوند.
سفرای غیر مقیم کویت و سلواک، خاطرنشان کردند که در راستای گسترش مزید مناسبات کشورهای شان با افغانستان، تلاش خواهند کرد.
ختم/ احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا