اقتصاد

استقبال گرم مردم از تولیدات فابریکه لبنیات کندز

کندز باختر 19 دلو
ایجاد فابریکه لبنیات کندز سبب بهتر شدن عواید یک هزار خانواده  شده است.
این  فابریکه  ازسوی  اتحادیه کوپراتیف  های زراعتی درولایت کندز  ساخته شده است  که لبنیات آن  برعلاوه کندز به  ولایت های تخار ، بدخشان ، بغلان و کابل نیز صادر میگردد.
محمدظاهر وفا  مسئول  فابریکه  لبنیات کندز به آژانس باختر گفت: قبلاً لبنیات ایرانی  وپاکستانی به این  ولایت وارد می شد و دربازار  ها به فروش  می رسید اما درحال حاضر درکندز  و ولایات همجوار لبنیات تولید شده  این ولایت  دربازار ها به فروش  می رسد.
مسئولان این فابریکه می گو یند همه روزه دو هزار لیتر  شیر را پروسس نموده  وتولیدات آن را به بازار عرضه می کند.
به گفته آنان دراین فابریکه بیش از چهل تن از زنان  ومردان  مصروف کارهستند.
گفته می شود این فابریکه  با بیش ازیکهزار مالدار قرار داد نموده  که بیشتر آنان را زنان  تشکیل  می دهند  که همه روزه از آنان  شیر تازه خریداری  می گردد.
ظاهر وفا اضافه کرد یک لیتر  شیر را پانزده  افغانی از مالداران خریداری می نماید وپس از پروسس بیست ودو افغانی  در بازار  به فروش می رسد.
زرمینه خانمی است که قبلا یک گاو داشت وبا ایجاد این فابریکه زندگی  وی رنگ  ورونق گرفته است .
مسئولان ریاست زراعت می گویند که کیفیت لبنیات تولید شده وطنی  به مراتب بهتر  از لبنیات خارجی  می باشد وباید  افغان ها به جای  تولیدات خارجی  از تولیدات وطنی شان خریداری کنند وعواید  کشور شان را بالا ببرند .
منبع علاوه کرد سال گذشته  سه صد وهشتاد هزار  لیتر شیر  دراین فابریکه پروسس شده بود  ودرسال  روان  بیش از چهارصد هزار لیتر  شیر را پروسس وبه بازار عرضه نموده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا