سیاست

وزیرامورداخله ورئیس عمومی امنیت ملی : مدارک وشواهدی غیرقابل انکار به پاکستان سپرده شدند

کابل 12 دلو / باختر
ویس‌احمد برمک وزیر امور داخله و معصوم ستانکزی  رییس عمومی امنیت ملی امروز در یک نشست خبری مشترک گفتند درسفرشان به پاکستان مدارک وشواهدی غیر قابل انکار ، ازحضور وفعالیت گروه طالبان ودیگرگروه های هراس افگن را به مقامات پاکستان سپرده اند .
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: دراین نشست خبری رئیس عمومی امنیت ملی گفت مدارک مشخصی درباره عاملان حملات اخیردرکشور بخصوص درشهرکابل که کاملا افراد ملکی هدف قرارداده شد و گروه طالبان نیزمسوولیت ان را به عهده گرفت واین خود یک اعتراف صریح این گروه است ، به مقام های پاکستانی سپرده شده است .
دراین نشست خبری وزیرامورداخله ورئیس عمومی امنیت ملی تاکیدکردند که   که در نشست بیش ‌از یک ساعت که با رهبری سیاسی و نظامی پاکستان در اسلام‌آباد صورت گرفت ، مدارک و شواهد مشخصی را در بارۀ عاملان حمله‌های هراس‌افگنانه اخیر در کابل، ننگرهار، قندهار و بخش‌های دیگر کشور، به آنان سپرده‌اند.
آنان همچنان خواستار اقدام دربرابر مدرسه‌ها و مرکزهای مذهبی که در جنگ افغانستان دخیل استند و نیز کسانی‌که هراس‌افگنان را به فعالیت‌های بیشتر در افغانستان ترغیب می‌کنند، نیز شده اند.
به گفتۀ آنان این دیدار در فضای سازنده انجام شده است و دربارۀ سازماندهنده‌گان حمله‌های هراس‌افگنانه که اکنون در چمن یا بخش‌های دیگر پاکستان استند، اطلاعات با مقام‌های پاکستانی شریک ساخته شده‌اند.
معصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی دراین نشست گفت که قرار است یک هیئت پاکستان به روز شنبه به کابل بیاید.
سفر این دومقام امنیتی کشور به پاکستان درحال صورت گرفته است که  شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته بود  که مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان به این دلیل به پاکستان سفر کرده که مدارک دخالت پاکستان در امور افغانستان و حمایت آن کشور از گروه های تروریستی را به مقام‌های پاکستان ارایه کنند.
حملات اخیر بر هوتل انترکانتیننتال، مقابل شفاخانه جمهوریت و حمله بر فرقه ۱۱۱ کابل و نیز برخی دیگرنقاط کشور  از جمله رویدادهای مرگباری اند که در ان بیشتر افراد ملکی هدف قرارداده شده وگروه های هرا س افگن بشمول طالبان ،داعش وشبکه حقانی مسوولیت این همه حملات را به عهده گرفتند گروه های هراس افگنی که مدارک و شواهد نشان میدهد که در ان سوی مرز تمویل وتجهیز میشوند و پاکستان دیگر از ان انکار کرده نمی تواند.
جاوید روشان 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا