فرهنگ

فرهنگ مطالعه در بلخ گسترش یافته است، اما جوانان از نبود کتب معتبر علمی- تحقیقی شاکی اند

مزارشریف 7 اسد باختر
مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ از حضور و علاقه جوانان و محصلان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی خبر دادند.
آنان میگویند که قصد دارند تا مراکز مطالعه و کتابخانه ها را در سطح ولسوالی های ولایت بلخ گسترش دهند.
اما محصلان و مطالعه کنندگان از نبود کتب معتبر و ماخذ و نیز نبود سالون های مطالعه معیاری شکایت دارند و از مسوولان میخواهند تا به این مشکل رسیدگی نمایند.
ذبیح الله آریایی سرپرست ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت بلخ میگوید که دراین ولایت علاوه بر کتابخانه های شخصی، بیش از سی وشش کتابخانه ثبت و راجستر ریاست اطلاعات وفرهنگ گردیده است و درسطح شهرمزارشریف یک کتابخانه مرکزی به نام مولانا خسته میباشد که همه روزه از ساعت هفت صبح تا چهار عصر به روی علاقمندان به باز میباشد.
بانو روشن روشنا مسوول کتابخانه مولانا خسته از افزایش و علاقه جوانان و محصلان به کتاب وکتابخوانی یاد آور شد و گفت که روزانه بیش از یک صد تن به این کتابخانه برای مطالعه مراجعه می نمایند.
بانو روشن روشنا افزود که این کتابخانه دارای بیست هزار جلد کتاب با عناوین مختلف میباشد.
سرپرست ریاست اطلاعات وفرهنگ بلخ میگوید: در سه ولسوالی آن ولایت کتابخانه ها از سوی آن ریاست ایجاد گردیده و قرار است که ایجاد کتابخانه ها در سایر ولسوالی ها نیز گسترش یابد.
سید عسیی علی مردانی محصل پوهنتون از موجودیت کتابخانه مرکزی در شهر مزارشریف اظهار خرسندی نمود، اما از نبود کتب معتبر و ماخذ های مهم و نبود کتاب های روز که بتواند مشکل آنها را حل نماید، شکایت نمود و از مسوولان کتابخانه خواست تا به این مشکل رسیدگی نمایند.
سه دهه جنگ علاوه تاثیران ناگواری به بخش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فکری و فرهنگی در کشور انداخته است، اما بازهم در یک نیم دهه اخیر مراکز فرهنگی و کتابخانه های متعددی درکشور ایجاد شد و بیشتر جوانان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی رو آورده اند.
احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا