امنیت

/ طالبان با هدف تصرف ولسوالی ها

/ برنامه که موفق نبوده است
کابل باختر/ 10/ اسد
باآنکه نیروهای امنیتی درجریان برگزاری عید سعید فطر درتامین امنیت شهر ها و شاهراه ها دست بالایی داشتند، مگر بروز بعضی حوادث نشان میدهد که مخالفان مسلح به دستور بیگانگان درصدد نا امن ساختن اوضاع اند.
آنچنانکه مسوولان امنیتی در برابر مردم تعهد نموده بودند، روز های عید درکشور درفضای امن و ثبات سپری شد . این موفقیت نیروهای امنیتی درشهر های بزرگ و شاهراه ها قابل لمس بود مگر با آنهم برخی واقعات اتفاق افتاد که نشان داد مخالفان مسلح تا چه اندازه با مردم افغانستان دشمنی دارند و تا کدام اندازه با مردم از در خصومت و کینه پیش میایند . دراین میان حمله انتحاری به جان حشمت خلیل کرزی بزرگ قومی ولایت قندهار ، حمله گروهی برولسوالی حصارک ولایت ننگرهار و سازماندهی انفجار دریک تفریحگاه درشهر ترینکوت ارزگان واقعات عمده تروریستی است که درایام عید درکشور اتفاق افتاد که از اثر آن شماری از هموطنان ما یا به شهادت رسیدند و یا زخم برداشتند.
به باور آگاهان امور امنیتی، آنچه را طالبان درایام عید انجام دادند ایستادگی در برابر تعهد نیروهای امنیتی بود که متعهد به تامین امنیت درایام عید بودند و هرگاه منصفانه قضاوت شود درایت و شجاعت آنها درخور اهمیت بود ورنه دسایس زیادی در برابر مردم ما چیده شده بود که با همت همین نیروها خنثی گردید و از ریختن خون هموطنان ما جلوگیری شد که نمونه مثال آن کشف حداقل سه برنامه تروریستی که با حملات انتحاری همراه بود ازسوی موظفین امنیت ملی درولایت های بدخشان ، هرات و ننگرهار بود.
آنچه قابل دقت است برنامه ریزی عملیات های تروریستی درکشور است که با هم روابط زنجیره یی داشته و نشان میدهدکه ازیک منبع سازماندهی میشود ضمناً گروه ها با برنامه ریزی عملیات های دسته جمعی نظیر حمله به ولسوالی سنگین هلمند و حصارک ولایت ننگرهار میخواهند این نکته را باز گو کنند که گویا آنها توان انجام حملات تهاجمی را دارند درحالیکه طالبان در هر دو حمله شکست خوردند مگر میکوشند از آنها درجنگ تبلیغی شان سود برند.
درهمین حال نجیب الله دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله اخیراً به رسانه ها گفته است که مخالفان مسلح تلاش دارند تا برخی از مناطق کشوررا در تصرف خود درآورند.
دانش میگوید که بسته شدن مدارس دینی درپاکستان درفصل گرما ، طولانی شدن عملیات نیروهای پاکستانی دروزیرستان شمالی وطولانی شدن پروسه انتخابات براوضاع امنیتی درافغانستان اثر گذاشته است ضمناً طالبان درآغاز عملیات بهاری شان درآغاز سال 1393 که بنام خیبر آغازکردند میکوشند که برخی ولسوالی ها و حتا ولایت ها را دراختیار داشته باشند آنها تجربه شان را درسنگین و حالا درحصارک انجام دادند مگرموفق نشدند بل با افتضاح مواجه گردیدند.
نجیب الله دانش همچنان میگوید که طالبان خارجی در کنار طالبان افغانی قرار دارند.
درهمین حال حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان هم از ورود شماری زیادی از تروریستان خارجی به کشور سخن گفته که بالای افغانها حمله های تروریستی را انجام میدهند مگر رییس جمهور با اعتماد که نسبت به نیروهای امنیتی و مردم ما دارد مطمین است که تروریستان در انجام برنامه های شان موفق نخواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا