جامعه

نگرانی با شندهای دایکندی از اعتیاد مرموز افزون جوانان به مخدر

دایکندی 19 سنبله
باشنده های ولسوالی های میرامو ر و دایکندی  از افزایش  روز افزون معتادان مواد مخدر سخت نگران اند و از دولت  می خواهند  تا به این معضل  اجتماعی  شان  رسید گی  شو د.
جعفر  باشنده ولسوالی  میرا مو ر  به خبر نگار آژ انس باختر   گفت  که افراد معتاد به خاطر  خر ید مواد به دزدی  دست می زنند و حتی از مساجد  به سر قت  بوت های  نماز گزاران  می پر دازند .
غلام علی  و شیر جان دو تن از باشنده گان  دایکندی  مدعی اند  که در ایران  معتاد شده اند  و دولت  باید زمینه  در مان  شان  را فراهم کند  و نیز  زمینه  کار برای جوانان مهیا شود  تا آنان به مواد مخدر رو نیاور ند.
مسوولان  ریاست مبارزه  با مواد مخدر  ولایت  دایکندی  به خبر نگار  آژانس باختر گفت که مواد  مخدر  در ولایت  دایکندی  زرع نمیشو د از ولایت های همجوار مثل هلمند  ار زگان و غز نی  به طو ر قاچاق  به این ولایت انتقال  داده میشو د .
داکتر   اسحق علی  در مان، رییس  صحت عامه  دایکندی  گفت که  دو مرکز  تداوی معتاد ان  یکی  ثابت و دیگر ی  سیار  در دایکندی  وجود دارد ولی  پاسخ گوی  نیاز مندی  افراد معتاد نمی باشد .
وی افزود، وزارت صحت عامه  باید در هر ولسوالی دایکندی  یک مرکز  درمان معتادان  ایجاد  کند تا به درمان افراد معتاد پر داخته شود.
به هر صورت  بیکاری یکی از عوامل  رو آوردن جوانان به اعتیاداست زیرا هر جوان معتاد به خاطر  رنج و تکلیف  بیکاری  به مواد مخدر رو آورده است.
ولایت دایکندی از آن جاییکه یکی از ولایات  امن شمرده میشود  و باید مسوولان امو ر ان با ایجاد  پر وژه  های عمرانی و جلب سر مایه  گذاری  در آن ولایت زمینه کار را برای جوانان فراهم نمایند تاباشد نیروی کار   به جایی اینکه  بار دوش  اجتماع شود  به شگو فایی اجتماعی بپر دازد. شکریه عظیمی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا