سیاست

تاکید بر مشارکت سیاسی همه گیر، انکشاف متوازن و تامین امنیت در غرب افغانستان

هرات/ ۱۳سرطان/ باختر
پایگاه دادخواهی غرب افغانستان در یک نشست خبری، خواستار مشارکت سیاسی، تامین امنیت و انکشاف متوازن در ولایت های غربی کشور شد.
فعالان مدنی پنج ولایت غربی کشور شامل نیمروز، فراه، هرات، بادغیس و غور در یک نشست خبری نقش این ولایت ها را در حوزه‌های مشارکت سیاسی و انکشاف متوازن کم‌رنگ دانسته و خواستار توجه بیشتر حکومت مرکزی به این ولایت ها شدند.
به باور اعضای این پایگاه؛ غرب افغانستان از لحاظ اقتصادی، امنیتی و سیاسی دارای اهمیت ویژه بوده و از لحاظ اقتصادی ستون اصلی اقتصاد کشور را شکل می‌دهد، باید در محراق توجه حکومت مرکزی قرار گیرد.
محمد دادفر کریمی٬ عضو این پایگاه می‌گوید؛ با آنکه از زمان دولت انتقالی تا امروز مردم غرب کشور همواره در انتخابات‌های برگزار شده بیشترین حمایت و مشارکت را داشته و قربانی‌های فراوانی داده‌اند٬ اما همیشه در هسته مرکزی قدرت نقش کم‌رنگی داشته و در پروسه‌های ملی چون صلح با طالبان و کابینه در حاشیه قرار داشتند.
اعضای این پایگاه با صدور قطع‌نامه‌ای تکمیل شدن پروژه‌های عمرانی و بازسازی در ولایات غرب کشور، تامین امنیت، اختصاص سهم ۲۰درصدی از کابینه و ادارات کلیدی، شامل ساختن پروژه‌های بزرگ در امر ساخت و ساز زیربناها و انکشاف متوازن در بودجه ملی سال ۱۴۰۰ را از خواسته‌های اصلی خویش بیان داشتند.
رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب افراد در ادارات دولتی و پر رنگ ساختن نقش زنان این حوزه در مسایل کلان ملی مثل مذاکرات صلح با طالبان و حکومت‌داری خوب نیز از دیگر خواست‌های آنان بوده و تاکید داشتند که برای تحقق این خواسته‌ها به دادخواهی‌های خویش ادامه خواهند داد.
گفتنی است که پایگاه دادخواهی غرب افغانستان به هدف انسجام فعالان مدنی، سیاسی و متنفذان این حوزه ایجاد شده سا و برای تحقق عدالت اجتماعی، ثبات ملی و انکشاف متوازن دادخواهی می کند. ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا