سیاست

مسودۀ قانون طرز استفاده از بیرق، نشان ملی و سرود ملی تایید شد

کابل 18 حمل باختر
نخستین جلسه کمیته قوانین در سال جاری، امروز تحت ریاست قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور و رییس آن کمیته برگزار شد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،در این جلسه، مسودۀ قانون طرز استفاده از بیرق، نشان ملی و سرود ملی افغانستان و همچنین طرح ایزاد و تعدیل برخی از مواد قانون حمایت از رقابت مورد بررسی قرار گرفت.
نخست، معاون رییس جمهور، موجودیت برخی از مشکلات در نحوۀ تطبیق و توجه به معیار های بین المللی را از ضرورت تعدیل برخی از مواد قانون حمایت از رقابت عنوان کرد. وی هم چنین تصریح کرد که طرح قانون طرز استفاده از بیرق، نشان ملی و سرود ملی نیز  بنا به دستور قانون اساسی کشور، یک ضرورت جدی است.
اعضای جلسه نخست طرح ایزاد و تعدیل برخی از مواد قانون حمایت از رقابت را به مورد بحث قرار داده و نظریات خویش را در مواردی که این طرح قانونی به ایزاد و اصلاح نیاز داشت بیان کردند.
کمیته این طرح تعدیل را مورد تأیید قرار داده و به وزارت عدلیه وظیفه سپرد تا آن بخش از دیدگاه و نظریات کاربردی اعضای جلسه را که در این طرح تعدیل ضرورت است گنجانده و مواردی که نیاز است، مجددا مورد بررسی قرار دهد.
همچنین در این جلسه طرح قانون طرز استفاده از بیرق، نشان ملی و سرود ملی افغانستان نیز توسط اعضای کمیته مورد بررسی قرار گرفت.
این طرح قانونی نیز به صورت مفصل از طرف اعضای جلسه به لحاظ محتوا و شکلیات مورد دقت و بررسی قرار گرفته و اعضای کمیته دیدگاه های خویش را برای هرچه غنامند شدن آن مطرح کردند.
کمیته مسودۀ قانون طرز استفاده از بیرق، نشان ملی و سرود ملی را مورد تأیید قرار داده و به وزارت عدلیه وظیفه سپرد تا پیشنهادات اعضای جلسه را در طرح قانون متذکره درج کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا