اخبارجهان

شمار مبتلایان به کرونا در امریکا از ۳۰ میلیون نفر فراتر رفت

واشنگتن/ العالم/5حمل/باختر

آمار جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۸۶ هزار و ۷۴۶ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در امریکا از مرز ۳۰ میلیون نفر عبور کرد.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جان هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۴۵۲ مورد جدید، شمار قربانیان ویروس کرونا در امریکا به ۵۴۵ هزار و ۲۴۵ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۸۶ هزار و ۷۴۶ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحدۀ امریکا به ۳۰ میلیون و هفت هزار و ۳۰۷ نفر رسیده است.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به کرونا و شمار قربانیان این ویروس ناشناخته در امریکا مجدداً افزایش چشمگیری داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا را ۳۰ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۹۲ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در آن کشور را ۵۵۸ هزار و ۴۲۲ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در امریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا ظرف یک ماه آینده به ۳۱ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۶۲ نفر و شمار قربانیان آن در آن کشور به ۵۹۳ هزار و ۳۲۲ نفر می‌رسد.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالت کالیفرنیا به اندازه‌ یی به سرعت رو به افزایش است که هم‌اکنون این ایالت بیشترین تعداد قربانیان کرونا در امریکا را به خود اختصاص داده است.

وضعیت شیوع کرونا در ایالات امریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های صحت آن کشور برانگیخته است و اخیراً «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی هشدار داد که موج جدیدی از ابتلای به ویروس کرونا می‌تواند در راه باشد.

از طرف دیگر، «جو بایدن» رییس‌جمهور امریکا طی روزهای اخیر به مناسبت نخستین سالگرد فرارسیدن تعطیلی کسب و کارها در کشورش به مناسبت شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که تلفات کرونا در امریکا از مجموع تلفاتمان در ۳ جنگ بیشتر است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در امریکا نیز اخیراً گزارش کرد که شیوع ویروس کرونا، سال ۲۰۲۰ را به مرگبارترین سال ثبت شده در کل تاریخ آن کشور تبدیل کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای امریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن شفاخانه‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط آن کشور شده است.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا