سیاست

محمد اشرف غنی با دختران ولسوالی دروازهای بدخشان که از امتحان کانکور باز مانده بودند، صحبت تیلفونی کرد

کابل / 5 سنبله / باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان با شماری از دختران ولسوالی دروازهای بدخشان که از امتحان کانکور به نسبت تهدید طالبان باز مانده بودند و اخیراً امتحان شان در ولسوالی شغنان گرفته شد، صحبت تیلفونی کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،  در این مکالمۀ تیلفونی، ابتدا کامبیز قربانی ولسوال دروازبالا صحبت کرد و از انتقال دختران متذکره به ولسوالی شغنان به خاطر امتحان کانکور، تشکر کردو گفت که دستآوردهای حکومت در این ولسوالی به ویژه در زمینۀ احداث سرک ها و سایر پروژه های عمرانی، چشمگیر می باشد.
ولسوال درواز بالا گفت که مردم از جمهوریت، نظام کنونی، روند صلح و برنامه های حکومت حمایت می کنند.
بعد گل نساء به نمایندگی از دخترانی که از امتحان کانکور باز مانده بودند، صحبت کرد و از توجه رییس جمهوری و نهادهای که زمینه اخذ امتحان کانکور را برای دختران ولسوالی دروازها فراهم کردند، ابراز امتنان کرد.
وی ضمن حمایت از جمهوریت و پروسۀ صلح، خواهان شمول دختران در پوهنتون های خصوصی، جدا کردن مکاتب مختلط، اعمار ساختمان های مکاتب و ایجاد الحاقیه پوهنتون بدخشان در ولسوالی درواز شد.
رییس جمهوری پس از شنیدن صحبت های آنان، گفت که ۴۴ سال قبل به ولسوالی درواز سفر کرده بودم و با دانش و قریحۀ شاعری تان در زبان دری آشنایی دارم. درواز را دور افتاده نگویید، بلکه مهد علم، فرهنگ و ادب است.
وی افزود که از علاقمندی هر دروازی به دانش و تعهد شان نسبت به وطن و مردم، افتخار می کنم، به ویژه از دختران جوان بدخشان به خاطر علاقمندی شدید آنان به کسب علم و دانش و این که بتوانند به درواز، بدخشان و در مجموع به افغانستان خدمت کنند، ابراز امتنان می کنم.
رییس جمهور گفت که همۀ ما یک ملت واحد و پرورش یافته زیر چتر نظام جمهوریت هستیم. شما سهم فعال تان را در تمام روند های ملی انجام دادید و باید آواز دروازِ بدخشان، منسجم و به آواز ملی مبدل شود.
رییس جمهوری در اخیر سخنانش گفت که یک کمیتۀ اداره ها و مسوولان مربوط به خواست ها و پیشنهاد های  شما، رسیدگی خواهد کرد. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا