گزارش ها

نقش نیروامنیتی وکشفی در خنثی سازی توطیه های تروریستی

کابل  باختر   ۲۴  سرطان
باآن که گروه های هراس افگن در تبانی با استخبارات بیگانه در صدد ناامن کردن اوضاع امنیتی در پایتخت اند٬ مگر تلاش های نیروهای امنیتی و کشفی در امر مهار این توطیه ها قابل تمجید است.
گزارشگرآژانس باختر می نگارد طالبان باآغاز سال نو هجری خرشیدی عملیات بهاری شان را اعلام کردند و به امید پیروزی٬ این عملیات را الفتح نام گذاشتند.
در عملیات الفتح تمرکزو فشار برشهرها٬ یک هدف راهبردی تعیین شد و از میان شهرهای افغانستان بیشترین توجه بر کابل شده است.
انتخاب شهر ها در عملیات الفتح طالبان٬ یک امر تصادفی نبود این گروه با تمرکز بر شهر ها به خصوص کابل در صدد راه اندازی یک جنگ روانی و تبلیغاتی علیه مردم افغانستان و تثبیت خود در میدان سیاسی اند .
گروه های مسلح مخالف باانجام عملیات های خرابکارانه در داخل شهرها ٬ این پیام را برای شهروندان می دهند که آنان قادر به انجام هر کار در جغرافیای سیاسی افغانستان اند .
در کنارآن٬ طالبان با تشدید جنگ وازدیاد حملات هراس افگنانه٬تلاش می کنند که در میدان سیاسی که در این روز ها بازار گرم دارد موقف خود را تثبیت کنند و خود را یک نیروی اثرگذار معرفی کنند و امتیاز های بیشتر به دست آورند.
باور ها براین است که برنامه های گروه های مسلح مخالف بااستخبارات منطقه پیوند دارد .
ناامن کردن کابل یکی از برنامه های راهبردی استخبارات منطقه هم است که گروه های هراس افگنی که در آن طرف خط دیورند پناهگاه دارند برای تطبیق آن وسیله اند.
مگرنیروهای امنیتی و کشفی کشور برای عقیم کردن این برنامه ها تلاش های کرده اند که باموفقیت همراه بوده است.
روز گذشته نیرو خاص وزارت داخله یک شبکه ده نفری هراس افگنان را از ولسوالی چهاراسیاب بازداشت کرد.
یک روز قبل ازآن٬ یک گروه پنج نفری هراس افگنان ازولسوالی ده سبز کابل بازداشت شد.
همزمان با آن٬نیروهای امنیتی یک تسهیل کننده گروه داعش را از ناحیه شانزدهم شهر کابل بازداشت کرد.
در پغمان یک موترمملو از مواد انفجاری که برای انجام یک حمله هراس افگنانه در کابل آماده کرده بود به دست نیروی امنیتی افتاد.
متلاشی شدن  یک شبکه گروه داعش در پوهنتون کابل و بازداشت اعضای آن٬ شبکه که طراح و تطبیق کننده چند حمله هراس افگنانه در کابل بود .
همچنان منسوبان امنیتی در روز های اخیرتوانسته اند تا یک تعداد  جنگ افزار وافراد ارتباطی گروه های  هراس افگن را در کابل شناسایی وبازداشت کنند.
همچنان منسوبان  امنیتی درنقاط دیگر کشور نیز در امر مبارزه با هراس افگنان موفقیت هایی داشته اند و دهها دسیسه گروه های هراس افگن خنثی کرده اند  .
در کنار مبارزه با هراس افگنی ٬نیروهای امنیتی و کشفی با عوامل وقایع جرمی و جنایی هم مبارزه جدی کرده اند و صدها فرد مسلح غیر مسوول وعاملان وقایع جنایی را بازداشت کرده اند.
این نشان دهنده آن است که نیروهای امنیتی٬ کشفی و دفاعی ما در برابر دفاع از ارزش های ملی و میهنی تعهد دارند و نسبت به این تعهد خود استوار اند.  صائم 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا