امنیت

روند محاکمه متهمان قتل فرخنده آغاز شد

کابل باختر/ 12/ ثور
روند محاکمه علنی 49 تن از متهمان قضیه قتل فرخنده امروز درکابل آغاز گردید و رییس محکمه دراولین روز محکمه دستور احضار قوماندان امنیه کابل را صادرکرد.
به گزارش آژانس باختر ، اولین محاکمه دوسیه قتل فرخنده دخترجوان که بتاریخ 28حوت سال پار درکابل کشته شد امروز آغازگردید و 49 تن از متهمان قضیه که شماری از مامورین پولیس منجمله آمرحوزه دوم امنیتی شهر کابل در میان آنهاست به محکمه حاضر ساخته شدند.
محاکمه این افرادکه ازسوی صفی الله مجددی رییس محکمه ابتدایی ناحیه سوم شهر کابل رهبری میشد څارنوال موظف فرصت یافت تا در برابر متهمان اقامه دعوا کند.
څارنوال موظف صورت دعوا خود را علیه ده نفر از متهمان قضیه ارائه کرد همچنان شماری از اعضای هیئت حقیقت یاب شورای ملی نیز درخصوص چگونگی قتل فرخنده توضیح دادند و مدارک را ارائه کردند.
رییس محکمه با درنظر داشت صورت دعوا څارنوال موظف وسخنان متهمان دستور داد تا فردا جنرال عبدالرحمن رحیمی قوماندان امنیه کابل ، رییس بررسی های جنایی آن قوماندانی و دوتن از مسوولان دیگرحوزه دوم پولیس و به جلسه محکمه حاضر شوند قراراست که روند محاکمه متهمان قضیه قتل فرخنده فردا و پس فردا نیز دوام کند.
فرخنده دختر 27 ساله باشنده شهر کابل بتاریخ 28 حوت سال پار در یک اتهام دروغ که گویا اونسخه های از قرآن را سوختانده مورد هجوم افراد قرار گرفت که درخارج از زیارت شاه دو شمشیره (ع) حضور داشتند پولیس 52 نفر را در پیوند با این قضیه بازداشت کرد که سه نفر شان به دلایل نبود اسناد جریمه قبلاً رها شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا