سیاست

ایران وفات معاون رییس جمهوری افغانستان را تسلیت گفت

تهران/ایرنا/باختر/19حوت
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان طی بیانیه ای، وفات مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول رییس جمهور افغانستان را به حامد کرزی رییس جمهور و مردم افغانستان تسلیت گفت و تاکید کرد نقش بارز مارشال محمد قسیم فهیم در تاریخ چهار دهه اخیر افغانستان، درخشان و فراموش ناشدنی است.
به گزارش آژانس باختر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل روز یکشنبه طی بیانیه ئی ، ضمن ابراز تاسف از درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان ، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را به حامد کرزی رئیس جمهور اسلامی و مردم مسلمان و آزادیخواه افغانستان ابراز داشت.
درین بیانیه آمده است که مارشال محمد قسیم فهیم از شخصیت های برجسته جهادی افغانستان بود که عمر پر برکت و ارزشمند خویش را وقف مقاومت در برابر تجاوزات خارجی و برای حصول آزادی و استقلال، و در جهت  دولت سازی و بازسازی کشورش کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در این بیانیه تاکید کرد که در برهه زمانی حساس کنونی و با عنایت به این ضایعه اسفناک، ضمن تاکید مجدد بر تعهد خویش مبنی بر همراهی با مردم افغانستان، برای مرحوم مارشال محمد قسیم فهیم علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر جزیل از خداوند متعال مسئلت می نماید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا