امنیت

درامۀ آدم ربایی به شاهراه کندز- بدخشان رسید

کابل باختر 11 جوزا
اخباری وجود دارد که طالبان شب گذشته با متوقف ساختن وسایط ملکی مسافربری درمسیر شاهراه بدخشان-کندز شماری از مسافران را به گروگان گرفته اند .
شاهدان عینی که از بدخشان  به کابل آمده اند، گفته اند که طالبان 4 عراده  موتر 404 سه موتر کرولا وسه موتر فلانکوچ را در منطقه انگور باغ که درحومه  شهر کندز موقعیت دارد وبخشی از شاهراه  کندز – بدخشان است، متوقف ساخته واضافه از 200 نفر مسافر را پیاده نمودند وآنان را به گروگان گرفتند .
باشندگان محل وشاهدان عینی  ومنابع درولایت کندز گفته اند که  طالبان 13 مسافر را به قتل رسانیده  ویکصدپنجاه  مسافر دیگر را آزاد ساخته اند واضافه از 35 نفر دیگر را درقید خود دارند.
این واقعه جدی ترین واقعه گروگان گیری درمسیر شاهراه های کشور است.
منابع وزارت داخله دراین خصوص از ابراز نظر دراین خصوص خود داری کرده اند، مگر دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید که دراین  مورد بررسی ها  آغاز شده و نمیتوان درحال حاضر پیرامون این رخداد تبصره کرد .
طالبان گروگانگیری ازمسیر شاهراه ها را تکتیک جدیدی برای تحمیل  خواست های  شان بر دولت انتخاب کرده اند آنها سال پار با گروگان گرفتن  شماری از مسافران در مسیر غزنی جاغوری شماری از افراد ملکی را ربودند  و به ولایت زابل انتقال  دادند ،شماری از افراد ربوده  شده با تلاش های وعملیات های نظامی مسوولان امنیتی آزاد شدند، مگر چند نفر از افراد گروگان  شده از سوی طالبان به قتل رسیدند، باید گفت  که مقامات حکومتی درآن وقت حاضر نشدند تا در معامله با طالبان پیش آیند.
شماری از آگاهان سیاسی واقعه شب گذشته  درحومه شهر کندز را تکرار  وقایع شاهراه کابل-قندهار میدانند  واز دولت میخواهند تا غرض امنیت ومصئونیت شاهراه  ها اقدامات بیشتری را انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا