امنیت

پلان صرفه جویی یک میلیارد دالر در بخش امنیتی از سه‌ سال به دوسال تقلیل یافت

کابل / 6 حمل / باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در یک ویدیو کنفرانس، با معینان مالی، اداری و تامیناتی وزارت‌ های دفاع ملی، امور داخله و مالیه روی صرفه جویی موثر هزینه‌ها از سه‌سال به دوسال صحبت کرد و هدایت داد که این صرفه جویی، در دو سال باید عملی شود.

به اساس معلومات دفتر سخنگوی ریاست جمهوری به آژانس باختر؛ در این ویدیو کنفرانس، ابتدا معینان وزارت‌ ‌های یاد شده از صرفه جویی ۳۰۰ میلیون دالر در بخش امنیتی و دفاعی از طریق اصلاحات و جلوگیری از مصارف بیجا و غیر موثر در یک سال گذشته، به رییس جمهور گزارش دادند.

در این ویدیو کنفرانس، رییس جمهور با اطمینان از تداوم کمک های بین المللی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، به معینان وزارت‌خانه‌های متذکره هدایت داد که طی یک سال آینده باید یک میلیارد دالر در مصارف بخش امنیتی و دفاعی، با حفظ خدمات باکیفیت به این نیروها، صرفه جویی صورت گیرد.

رییس جمهور تاکید کرد که صرفه جویی و اجتناب از مصارف بیجا در تمام سطوح دولت گام اساسی برای رسیدن افغانستان به خودکفایی است.

در این ویدیو کنفرانس رییس جمهور به معینان این وزارت‌خانه‌ها، هدایت داد که تا پنج روز آینده طرح‌های شان را که شامل جلوگیری از تورم تشکیلاتی و تراکم در قرارگاه‌های مرکزی این وزارت ها، اکمالات از طریق یک میکانیزم مشترک، وصل شدن تمام مراکز نیروهای امنیتی به انرژی برق به منظور جلوگیری از مصارف گزاف در مواد سوخت، بازنگری در شیوه خریداری وسایط و حفظ و مراقبت از آن و سایر موارد کلان شامل می‌شود، تهیه کنند و در روشنایی پلان دوساله، برنامه صرفه جویی را عملی کنند.

رییس جمهور غنی همچنان به کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی هدایت داد که پلان صرفه جویی از مصارف غیر ضروری در سیستم خدمات ملکی افغانستان را نیز طرح و عملی کند.

رییس جمهور کشور در پیامی خطاب به ملت که دیروز ایراد کرد، گفت: به خاطر کاهش کمک‌های بین المللی برنامه‌های ریاضتی را روی دست داریم و همچنان با جستجوی منابع بدیل، خلای کمک یک میلیارد دالری امریکا را پُر خواهیم کرد و کاهش این کمک روی بخش های کلیدی، تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا