امنیت

توزیع تذکره به گونه غیر قانونی و جعلی مجازات شدید درپی دارد

کابل باختر/ 25/ سرطان

مقام های محلی درولایت هلمند ازتوزیع غیر قانونی تذکره تابعیت افغانی برای شماری از اتباع کشور بیرونی ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، شورای مشورتی و اصلاحی ولایت هلمند گفته اند که بعضی از شبکه های استخباراتی کشورهای همسایه درتلاش گرفتن تذکره تابعیت افغانی برای اتباع کشور های شان اند.

 عبدالاحد معصومی رییس شورای مشورتی و اصلاحی ولایت هلمند میگوید، این سازمان ها د رتلاش هستند تا برای جاسوسان خویش تذکره تابعیت افغانی اخذ نمایند . آنها هشدار می دهندکه اگر جلو توزیع تذکره برای اتباع دو کشور همسایه  گرفته نشود درآینده پیامدهای ناگواری را درپی خواهد داشت .

داوود احمدی سخنگوی والی هلمند انگیزه توزیع تذکره را برای اتباع خارجی نمونهء از فساد اداری درادارات محلی خواند.

 یک کارشناس امور امنیتی می گوید، با تاسف که تذکره افغانی دریک برگه بدون محتوا خلاصه میشود درحالیکه تذکره جز اسناد بهادار و درچوکات مقررات و معیاری های لازم چاپ میشود تا از جعل و سوء استفاده جلو گیری شود.

 او نهادهای مربوط را متهم ساخت که از سال ها به این طرف نتوانسته برای حل این مشکل چاره سازی نمایند این آگاه امور امنیتی ادعا نمود که برخی از کارگران خارجی غرض استخدام و مصونیت درساحه کار بااستفاده از نام باشنده گان مناطق سرحدی تذکره تابعیت را در بازار قصه خوانی جعلی چاپ نموده و از آن استفاده می نمایند.

اما صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله میگوید که تا حال هیچ تذکره برای اتباع خارجی توزیع نشده است و برای هیچ تبعه خارجی اجازه نخواهد داد ه شد تا تذکره تابعیت افغانی را از افغانستان بگیرد.

 صدیقی افزود ،هرکس چنین استفاده بکند مورد پیگرد پولیس قرارگرفته و به سزای اعمال شان میرسند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا