فرهنگ

نمایشگاه فرهنگی – هنری برگزار شد

کابل باختر/ 17 دلو
به مناسبت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروز نمایشگاه فرهنگی – هنری زیر نام " ایران سرزمین من" در کابل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، در مراسم گشایش این نماشگاه دکتور سید مصدق خلیلی معین امور فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ، ناصر جهان شاهی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، برخی از روسا و کارمندان وزارت اطلاعات و فرهنگ اشتراک داشتند. درین مراسم، دکتور سید مصدق خلیلی معین امور فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ سخنرانی کرده بر پیوند های تاریخی، فرهنگی و دینی دو ملت تماس گرفته گفت، " برگزاری برنامه های فرهنگی در هر دو کشور میتواند زمینه دوستی و معرفت بیشتر نسبت به مشترکات فرهنگی میان شهروندان ایران و افغانستان را فراهم سازد."
وی افزود، افغانستان و ایران دارای مشترکات وسیع فرهنگی و تاریخی از گذشته های دور تا امروز اند که تکیه بر این مشترکات و تلاش در جهت معرفی هرچه بیشتر آنها، در نزدیکی دو ملت با هم برادر سهم موثر میتواند داشته باشد.
ناصر جهان شاهی ریزان فرهنگی سفارت ایران در کابل، از جمله سخنرانان دیگر این محفل بود که گفت افغانستان و ایران دارای فرهنگ واحد هستند و باید این دو ملت در کنارهم باشند تا از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.
او همچنان گفت که آنچه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است مبین مشترکات فرهنگی و هنری دو ملت می باشد.
در این نمایشگاه آثار خطاطی، عکس، صنایع دستی، کتاب و عکس های از دست آورد های انقلاب اسلامی ایران به نمایش گذاشته شده است.
به همین ترتیب فردا جشنواره مشترک موسیقی هنرمندان افغانستان و ایران در کابل برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا