سیاستاخبارصحت

ایران به ریاست صحت عامۀ بلخ دارو کمک کرد

مزارشریف، 8 ثور، باختر

ایران برای ریاست صحت عامۀ بلخ ، هشت تن دارو کمک کرد.

مولوي عبدالهادي ابوادریس معاون والی بلخ، با ابراز خرسندی از دریافت این کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران، آن را در اوضاع کنونی اثر گذار دانست و بر ادامه همکاری های دوجانبه تأکید کرد.

سید محمد حسن یحیوی سرقنسل جمهوری اسلامی ایران در میدان هوایی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی به مقدار هشت تن دارو را برای صحت‌عامه‌ی ولایت بلخ کمک کرد.

 یحیوی افزود که مردم ایران و افغانستان دارای پیوند های نزدیک در بخش های مختلف است و این دو کشور از گذشته با هم روابط نیک داشته اند.

داکتر نجیب‌الله توانا رییس صحت‌عامه‌ی ولایت بلخ افزود که ملت ایران همواره در شرایط دشوار در کنار مردم افغانستان بوده است.

 توانا مردم ایران و افغانستان را دارای ارزش های مشترک اسلامي دانسته و بر ادامه همکاری های بیشتر تأکید کرد.

سرقنسل ایران به شفاخانۀ حوزه‌یی ابوعلی سینای بلخی رفت و از زخمیان انتحاری مسجد سه‌دکان دیدار کرد و برای شهدای این حادثه بهشت برین آرزو و برای مجروحان از بارگاه خداوند ج صحت‌مندی استدعا کرد.

همچنین کشور ایران سه نفر از زخمیان که در رویداد مسجد سه‌دکان جراحت سخت برداشته اند را برای درمان به ایران منتقل کرده است.

قنسلگری ایران در مزارشریف برای بازماندگان قربانیان حادثه خونین روز پنج شنبه هفته گذشته کمک نقدی توزیع کرد.

سیدمحمد حسن یحیوی سرقنسل جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف میگوید: این کمک های نقدی برای خانواده های قربانی و زخمی های که در حادثه انفجار در مسجد سه دکان متضرر شده اند ، توزیع شد.

سرقنسل ایران در مزارشریف در دیداری که با خانواده های قربانیان حادثه روز پنج شنبه در مزارشریف داشت گفت: این  رویداد خیلی درد آور بوده و مردم ایران به مثابه دوست و برادر مردم افغانستان خود را در غم و اندوه شما شریک میداند.

 به گفته وی برای هر خانواده شهید ۵۰۰ دالر و برای زخمیان ۲۵۰ دالر توزیع شده است.

در همین حال بازماندگان رویداد خونین روز پنج شنبه از حکومت میخواهند تا در راستای  تامین امنیت مردم و  جلوگیری وقوع چنین رویداد های خونین تلاش بیشتر کنند.

قمبر علی از بازماندگان این حادثه خونین از حکومت خواست تا امنیت مردم را بگیرند تا در آینده همچو رویداد ها تکرار نشود، وی از سایر نهاد های مدد رسان خواهش نمود تا در قسمت توزیع کمک های بشر دوستانه، آنان را یاری رسانند. ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا