سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری با بزرگان چهار ولسوالی که از وجود طالبان تصفیه شده است،دیدارکرد

کابل / 5 جدی/ باختر
محمد اشرف غنی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان در جریان سفرش به بدخشان، امروز با بزرگان و متنفذین ولسوالی های وردوج، یمگان، کران و منجان و جرم (خستک) که به گونه کامل از وجود طالبان تصفیه شده است، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ ابتدا، مولوی بشیر احمد، مولوی محی الدین، مولوی رحیم الله و قاضی محمد ناصر به نمایدگی از مردم ولسوالی های متذکره صحبت کردند وبا تشکر از توجه رییس جمهور کشور به امنیت ولسوالی های شان، از تلاش ها و فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ستایش کردند.
بزرگان متذکره همچنان مشکلات و پیشنهادهای شان را در زمینه ادامه عملیات های تصفیه یی، اسفالت سرک های ولسوالی ها، بازگشایی راه های مسدود و راه اندازی پروژه های انکشافی، با رییس جمهور کشور شریک کردند.
در این نشست همچنان، ذبیح الله عتیق نماینده مردم بدخشان در ولسی جرگه گفت که اقدامات اخیر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دشمن را در ولسوالی های بدخشان نابود کرده است، اما این عملیات ها برای ریشه کن کردن مراکز اساسی دشمن باید ادامه یابد.
رییس جمهوری از همکاری بزرگان و مردم ولسوالی ها با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ابراز امتنان کرد و گفت : هماهنگی میان نهادهای امنیتی افزایش یافته است و این نیروها توانایی سرکوب دشمن را در هر گوشۀ یی از کشور دارند. وی افزود که همکاری مردم با نیروهای امنیتی و دفاعی ضروری است.
رییس جمهوی خاطر نشان کردکه دست آوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی در بدخشان قابل قدر است، اما بدون اقدامات تعقیبی، سریع و دوامدار این دست آوردها شکننده خواهند بود و در این زمینه به نهادهای امنیتی و دفاعی هدایات لازم صادر شده است.
وی همچنان از جوانان بدخشان که قبلاً در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی خدمت کرده اند، خواست تا به اردوی منطقه یی بپیوندند.
رییس جمهور غنی با اشاره به تامین امنیت ولسوالی های کشور، گفت: پس از این به ولسوالی های کشور بیشترین توجه صورت خواهد گرفت، چون بدون منسجم کردن ولسوالی ها، افغانستان امن نخواهد شد.
رییس جمهوری همچنان به مشاور امنیت ملی و رییس عمومی اداره مستقل ارگان های محلی هدایت داد، تا اقدامات خاص برای ولسوالی های تصفیه شده بدخشان، مانند ولسوالی های شینوار ننگرهار، روی دست گرفته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا