اخبارامنیت

فراغت صدها سرباز ازمرکزتربیه یی پولیس هرات

هرات13 سرطان باختر
شیخ الحدیث نوراحمد اسلام جار والی هرات دیروز در محفل فراغت 555 سرباز امارت اسلامی که از یک دوره آموزشی تعلیمات مسلکی از مرکز تربیه یی پولیس اسلامی زون غرب فارغ شدند، شرکت کرد.
مولوی محمد اسماعیل هدایت قومندان مرکز تربیه یی پولیس اسلامی زون غرب می گوید این فارغین از چندین ولایت زون غرب می باشند، که آموزش های از جمله دورس عقیدتی، آموزش های دفاع شخصی و رزمی، تکتیک های عملیاتی، چگونگی اصول و رفتار با مردم، دروس مظاهره و ضد آشوب، تعلیمات نظامی و تلاشی منازل و وسایط را در طی این دوره آموزش دیده اند.
شیخ الحدیث مولانا نوراحمد اسلام جار والی هرات، از تمام مجاهدین که تلاش ورزیدند و فنون مسلکی را فرا گرفتند در این دوره اظهار قدردانی نمود و گفت: ” عسکر امارت اسلامی در نزد مخلوق و خالق درجات بسیار بالایی دارد و می خواهیم که تمام عملکرد عساکر نظام اسلامی افغانستان صد فیصد مطابق به شرعیت اسلام برابر باشد.
همچنان والی هرات گفت که از همدیوالیزم دوری نماید و در جرائیم جنائی دوسیه ها را طبق شرعیت انجام دهید.
شیخ الحدیث مولوی صبغت الله یکتن از عالمان دین در سخنانش برای فارغین این دوره گفت که پولیس یعنی نگهبان و محافظ شهر بوده از تمام این فارغ شده گان تقاضا نمود تا در راستای تامین امنیت شهروندان از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزند.
در اخیر تصدیق نامه ها و تقدیر نامه ها برای فارغ شده گان و استادان توسط مسولین نظامی و ملکی اهدا شد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا