سیاستاخبارجهان

احضار کاردار هند در پاکستان در اعتراض به ترویج اسلام ‌هراسی

اسلام آباد، ۱۶ جوزا، باختر
وزارت امور خارجه پاکستان امروز دوشنبه از احضار کاردار سفارت هند در اسلام‌آباد و ابلاغ اعتراض شدید دولت و مردم پاکستان نسبت به ترویج پدیده شوم اسلام‌ هراسی در هند به ویژه اظهارات موهن دو مقام حزب حاکم این کشور خبر داد.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری ایرنا از منابع رسمی پاکستان، پس از واکنش‌های مقامات ارشد این کشور به اظهارات غیر مسولانه دو عضو ارشد حزب حاکم در هند علیه حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم، مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌ آباد کاردار سفارت هند را نیز امروز احضار کرد.
وزارت امور خارجه پاکستان لحظات پیش با صدور بیانیه‌ یی اعلام کرد، کاردار هند به وزارت امور خارجه احضار شد و دولت پاکستان اظهارات توهین آمیز دو مقام ارشد حزب حاکم بی.جی.چی هند درباره حضرت محمد (ص) را رد و آن را به شدت محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است، اظهارات موهن ضد اسلام در هند کاملا غیر قابل قبول است و نه تنها احساسات مردم پاکستان، بلکه مسلمانان سراسر جهان را به شدت جریحه دار کرده است.
مقامات وزارت خارجه پاکستان در جلسه احضاریه دیپلمات ارشد هندی به وی گفتند که در ادامه به این دیپلمات هندی گفته شد که اقدامات انضباطی دیرهنگام حزب حاکم هند علیه مسوولان حزبی مذکور تاسف برانگیز است و نمی تواند درد مسلمانان را تسکین دهد.

دولت پاکستان قویاً از رهبری حزب بی.جی.پی و دولت هند خواست تا اظهارات توهین‌آمیز مقامات خود را به صراحت محکوم کرده و اطمینان حاصل کنند که از طریق اقدامات قاطع و قابل اثبات علیه آنان به دلیل تعرض به کرامت پیامبر اکرم (ص) پاسخگو خواهند بود.
روز گذشته نیز رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه ‌های جداگانه‌ای سخنان موهن ۲ سیاستمدار هندی وابسته به حزب حاکم این کشور را به شدت محکوم کردند.
توهین برخی اعضای حزب حاکم هند به مقدسات اسلامی موجب برانگیخته شدن احساسات مسلمانان این کشور شد و علاوه بر شکایت در دادگاه، اعتراض های عمومی را در پی داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا