فرهنگ

وركشاپی در رابطه به نقش پلانگذاري، گزارش و ارزيابي اجراأت كاركنان خدمات ملكي، برگزار شد

كابل/6/ثور/باختر

با سخنراني دكتور سيد مخدوم رهين، وزير اطلاعات و فرهنگ، وركشاپی آموزشي نقش پلانگذاري، گزارش و ارزيابي اجراات كاركنان در ادارت خدمات ملكي،‌ آغاز يافت.

به گزارش خبرنگار آژانس  باختر، در اين وركشاپ كه به اشتراك روساي ولايتي، مركزي و معينان وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار شده بود،‌ دكتور سيد مخدوم رهين وزير اطلاعات و فرهنگ  در رابطه به اهميت تطبيق برنامه اصلاحات اداري و رقابت صحبت نموده گفت كه خوشبختانه كار اصلاحات اداري در وزارت اطلاعات و فرهنگ آهسته و به تدريج اما به خوبي پيش ميرود.

دكتور رهين گفت، هر چيزي كه ديروز ياد گرفته ايد امروز كهنه شده است، به خصوص كه در ده تا بيست سال اخير بشريت در تكنالوژي و فناوري پيشرفت حيرت آوري نموده و اين جهش آدمي زاد، ‌در نيمه دوم قرن بيست به اندازه ي جهش چند هزار ساله ميباشد.

دكتور رهين افزود: ‌قيافه افغانستان متاسفانه در مطبوعات و ذهنيت مردم جهان وحشتناك تبارز داده شده، در حاليكه ملت افغان ريشه داشته،‌ هيچگاه افراطي نبوده و به خاطر علم، هنر، معارف و فرهنگ جهان، كار هاي زيادي را انجام داده و نياكان پرافتخار كه مايه افتخار جهان بوده داشته است.

وزير اطلاعات وفرهنگ علاوه داشت كه تا چند قرن قبل تمام آثار طبي ابن سينا در پوهنتون هاي اروپا به خصوص در سويس آموزش داده ميشد و تنها ابوريحان البيروني كافيست كه نقش مردم افغانستان را در تمدن امروز كاملاً‌" روشن ميسازد.

دكتور رهين همه را به فراگيري علوم و فنون جديد تشويق نموده گفت:‌ آدمي زاد در حالت تكامل بوده جز عمده تكامل، ياد گرفتن است.

در اين وركشاپ داكتر بسم الله عادلپور مسوول ارزيابي اجراات كميسيون مستقل اصلاحات اداري، در رابطه به نقش پلانگذاري، گزارش و ارزيابي اجراات در ادارات خدمات ملكي معلومات داد.

متعاقباً‌" يك تن از روسا به نماينده گي از ساير روساي اطلاعات و فرهنگ ولايات يك سلسله مشكلات شان را در رابطه به ناكافي بودن بودجه، مشكلات تشكيلاتي، ترانسپورتي و كاري را مطرح نمودند.

همچنان روح الامين حبيبي رييس منابع بشري وزارت اطلاعات و فرهنگ در رابطه به فورمه هاي ستندرد كميسيون اصلاحات اداري معلومات داده گفت:‌ هدف از برگزاري این وركشاپ آشنايي هر چه بيشتر اشتراك كننده گان در رابطه به نقش پلانگذاري، گزارش و ارزيابي اجراات كاركنان در ادارات خدمات ملكي مطابق به ماده شانزدهم قانون كاركنان خدمات ملكي تشكيل ميدهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا