سیاست

صلاح¬الدین ربانی:امید واریم کمک های نهادهای ملل متحد برای افغانستان ادامه یابد

کابل باختر18 ثور
صلاح¬الدین ربانی وزیر امور خارجه امروز با یان کوبیش رئیس مأموریت بازبینی نقش، ساختار و فعالیت¬های نهادهای ملل متحد در افغانستان، که بر اساس قطعنامه شورای امنیت ملل متحد در باره تمدید مأموریت یوناما، از جانب سرمنشی ملل متحد موظف گردیده و در رأس هیأتی به کابل سفر کرده است، ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه  به آژانس باختر، در این ملاقات  کوبیش اهداف مأموریت یاد شده را تشریح نموده، اظهار داشت که یکی از اهداف عمده این مأموریت توجه به پلان¬ها و اولویت¬های دولت افغانستان برای سال¬های آینده می¬باشد تا بر اساس آن، نهادهای ملل متحد در افغانستان نقش، ساختار و فعالیت¬های هرچه مؤثرتری داشته باشند.
سپس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از خدمات نهادهای ملل متحد در عرصه¬های مختلف در افغانستان ابراز سپاس نموده، اظهار داشت : این ارزیابی استراتیژیک نمایان¬گر اهمیت نقش نهادهای ملل متحد در افغانستان نزد آن سازمان می¬باشد و ما امیدواریم که پس از این ارزیابی استراتیژیک، فعالیت¬های ارزنده این نهادها در افغانستان، با توجه واقع¬بینانه به نیازها در عرصه¬های مختلف، ادامه خواهد یافت.
در ادامه، طرفین در باره فعالیت¬های نهادهای ملل متحد در عرصه¬های صلح، حقوق بشر، مهاجرین و خدمات بشردوستانه در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا