آموزش

تفاهمنامه تطبیق برنامه ماستری به امضا رسید

کابل باختر 29 ثور
تفاهمنامه شمول به برنامه ماستری برای کارمندان وزارت عدلیه امروز میان وزرای تحصیلات عالی و عدلیه  به امضا رسید.
به گزارش آژانس باختر، در مراسم امضای این تفاهمنامه در حالیکه معینان و تعدادی از روئسای هر دو وزارت نیز حضور داشتند، دکتور عبدالبصیر انور وزیر عدلیه با سپاس از وزارت تحصیلات عالی، ارتقای ظرفیت را یک نیاز جدی برای خدمتگزاری اثربخش دراداره های دولتی عنوان کرد وگفت: "  برای بلند بردن ظرفیت های حقوقی، حقوق بشری و سایر بخش ها در وزارت عدلیه نیازمند ارتقای ظرفیت وتوانمندی بالاتر کارمندان خویش می باشیم ."
بعد دکتور نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی امضای تفاهمنامه درراستای ارتقای ظرفیت کارمندان وزارت عدلیه را یک اقدام نیک خواند وگفت: کیفیت در نهادهای تحصیلات عالی رو به بهبود است و ما همچنان به دنبال ارتقای کیفیت بیشتر از پیش در این نهادها می باشیم."  دکتور خواجه عمری گفت با آن که ظرفیت در نهادهای تحصیلی رو به جلو است ظرف چند سال آینده با برگشت جمع غفیری از استادان وجوانانی که به کشورهای مختلف در دوره های مختلف به تحصیل رفته اند، خوب تر خواهد شد. اوگفت پیش از این با اداره های لوی څارنوالی، وزارت معارف، بانک ها وبرخی اداره های دیگر نیز تفاهمنامه هایی مبنی بر ارتقای ظرفیت کارمندان شان به امضا رسیده است. وزیر تحصیلات عالی گفت تا کنون در کل کشور 70 برنامه ماستری راه اندازی شده است و 40 برنامه دیگر هم چنان روی دست است تا به منصه اجرا گذاشته شود.
برپایه این تفاهمنامه،درهردوره تحصیلی، 30 تن از کارمندان وزارت عدلیه در برنامه های ماستری پوهنتون کابل جذب می شوند. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا