جهان

تعداد کشته‌های حمله راکتی در پایگاه نظامی یمن به ۱۱۱ نفر رسید

صنعا/ بی بی سی / 1 دلو/ باختر
تعداد نظامیان جان باخته در جریان حمله راکتی به مسجدی در یک پایگاه نظامی متعلق به حامیان حکومت یمن به ۱۱۱ نفر رسید.
عبد الرب منصور هادی این حمله را به حوثیان نسبت داده است اما این گروه شیعه مسوولیت این حمله را نپذیرفته است.
این یکی از خونین‌ ترین حمله ها از زمان آغاز جنگ داخلی یمن ، در ۵ سال پیش است.
بنابر گزارش تلویزیون دولتی یمن٬ این حمله روز  یکشنبه گذشته هنگامی روی داد که نظامیان برای نماز عصر به مسجدی در پایگاه نظامی استقبال در ولایت مارب در ۱۶۰ کیلومتری صنعا، پایتخت یمن جمع شده بودند.
عبدالرب منصورهادی، رییس جمهور متواری یمن ضمن تقبیح  این حمله برضرورت هوشیاری بالا و آمادگی بر نبرد تاکید کرده است  و گفته است : "این حمله تایید می‌کند که بدون هیچ تردیدی حوثیان تمایلی به صلح ندارند."
هر چند که حوثیان تاکنون واکنشی در مورد این حمله نداشته‌ اند.
یمن از سال ۲۰۱۴ میلادی و خلع قدرت حکومت عبدالرب منصور هادی، رییس جمهور آن کشور، صحنه درگیری‌های خونین است.
شورشیان شیعه حوثی که از حمایت ایران برخوردار استند، بخش زیادی از غرب یمن از جمله صنعا، پایتخت را در اختیار گرفته  اند و عبدالرب منصورهادی، رییس جمهور  آن کشوررا در مارچ ۲۰۱۵ از قدرت برکنار کردند.
منصور هادی از آن زمان به عربستان پناه برده است.
در سال ۲۰۱۵ ائتلافی به رهبری عربستان در آن کشور  مداخله نظامی کرد که هدف آن بازگرداندن حکومت عبدالرب منصور هادی به قدرت است.
بنا بر برآوردها٬ این جنگ تاکنون جان ۱۰۰ هزار نفر را گرفته  است و آن کشور را با بدترین بحران انسانی فعلی در جهان روبرو کرده است. ۸۰ درصد جمعیت یمن که ۲۴ میلیون نفر جمعیت دارد، برای امرار معاش نیازمند کمک ‌های انسان ‌دوستانه ‌اند. حدود ۱۱ میلیون از یمنی‌ها در وضعیتی شبیه قحطی زندگی می‌کنند.
وزیر امورخارجه عربستان هم در واکنش به این حمله ،شورشیان مخالف حکومت  منصور هادی را متهم کرده است که حتی به اماکن مقدس، چون مساجد، هم احترام نمی‌ گذارند.  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا