امنیت

پولیس پاکستان مهاجران افغان را اذیت میکند

کابل باختر 17 سرطان

شماری از افغانهاي مقیم پاکستان میگویند هر زمانی که حادثه ای دراین کشور به وقوع می پیوندد پولیس پاکستان آنها را مورد بازپرسی واذیت قرار میدهد .

 به گزارش آژانس باختر، این ادعا درست زمانی مطرح میگردد که پولیس شهر لاهور پاکستان به تعقيب انفجار در یک رستورانت قدیمی  آن شهر که پنج کشته برجا گذاشت، بیش از هشتاد نفر را به شمول شماری از افغانها را بازداشت کرده وباعث محدودیت درگشت وگذار افغانهاي مهاجر در لاهور شده است .

 افغانهاي مهاجر ادعا دارند که به تعقیب این حادثه پولیس لاهور به اصطلاح عملیات تصفیوی را در آن شهر به راه انداخت وشماری از افغانها را نیز بازداشت کرد. بازداشت شده گان یا از روی سرک توقیف شده اند ویا این که از محل کارشان برده شده اند. شماری از افغانها ورسانه های پاکستانی میگویند که نیروهای امنیتی آنکشور درمقابله با عوامل تروریزم درپاکستان یا بی کفایت اند ویا این که تمایل برای مبارزه با این عوامل ندارند وغرض آنکه انتقادهای واردشده را کاهش دهند اقدام به بازداشت افراد بیگناه منجمله افغانهاي مهاجر می نمایند تا توجه را به دیگران جلب نمایدضمنا هر حادثه تروریستی ویا جنایی که در پاکستان اتفاق می افتند فرصت را برای پولیس پاکستان مساعد میسازد تا به آزار واذیت مهاجران افغان بپردازند وبه بهانه های مختلف جیب آنان را خالی نمایند.

 این درحالیست که درحدود یک ملیون وششصد هزار مهاجر افغان باداشتن کارت اقامت در پاکستان بود و باش دارند وشمار زیادی از افغانها هم جهت تداوی وتجارت ویا دیدن اقارب خود به پاکستان رفت وآمد دارند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا