امنیت

ماین های کنار جاده تهدید بزرگ برای مردم میباشد

قندهار/11/جدی/باختر

 ماین های کنار جاده تهدید بزرگ برای مردم و نیروهای امنیتی داخلی و خارجی در قندهار میباشد.

آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت قندهار به آژانس اطلاعاتی باختر گفت که این به آن معنی است که طالبان مسلح حالا برای نبرد با نیرو های افغان و ناتو بیشتر با شیوه کارگذاری ماین های کنار جاده متوصل میشوند و مخالفان با استفاده از این شیوه بیشتر مردم ملکی را هدف قرار داده و از بین می برند.

طبق ارقام ارایه شده تنها در هفته گذشته سه صدو پنجاه و چهار ماین که از سوی طالبان مسلح در نقاط مختلف ولایت قندهار جاسازی شده بود، از سوی نیروهای پولیس کشف و خنثی گردیده است.

سمونوال رحمت الله اطرافی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت قندهار گفت که  آن قوماندانی همچنان موفق به کشف و حریق چهار صد کیلو گرام تریاک و بیش از هشت هزار کیلو گرام چرس از ولسوالی سپین بولدک ولایت قندهار شده است.

وی همچنان از به دست آوردن یک تعداد جنگ افزار طی عملیات های جداگانه با یک تعداد مواد انفجاری نیز یاد آورد شده خاطر نشان کرد که جنگ افزار های یادشده شامل بمب های دستی ، کلاشینکوف، پیکا، راکت انداز، ده ها فیر مرمی پیکا، صد ها فیر مرمی کلاشینکوف، مرمی های هاوان و راکت، یک دستگاه بزرگ تولید مواد مخدر، البسه مخصوص اردو و پولیس ملی و دو صدو سی کیلو گرام کود امونیم نایتریت میباشد که در پیوند با این رویداد ها شش تن نیز دستگیر گردیده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا