جهان

اتحادیه اروپا: انفجار کابل حمله به آزادی بیان و دمکراسی است

ایرنا –  باختر
سخنگوی اتحادیه اروپا در واکنش به حمله امروز به یک مرکز فرهنگی در کابل که منجر به کشته شدن 41 نفر از جمله یک خبرنگار شد، این اقدام را حمله به آزادی بیان و دمکراسی در افغانستان دانست.
در بیانیه 'ماریا کاسیانچیچ' سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: صبح امروز پنجشنبه یک تجمع مسالمت آمیز در یک مرکز فرهنگی در کابل هدف حمله انتحاری قرار گرفت که بیش از 40 کشته و بیش از 80 مجروح شدند که شماری از آنان زن و کودک بودند.
این بیانیه می افزاید: در حالی که شماری از کشته ها و زخمی های این حمله خبرنگار بوده اند، این اقدام همچنین حمله ای به آزادی بیان و دمکراسی در افغانستان بود.
سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه ضمن ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان، افزود: اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم و تلاش برای ساختن آینده ای صلح آمیز و مسالمت آمیز، در کنار مقامات و مردم افغانستان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در حمله صبح پنجشنبه یک مهاجم انتحاری در منطقه «ششم» در غرب کابل 41 غیر نظامی شامل 35 مرد، 4 زن و 2 کودک کشته و 84 تن دیگر زخمی شدند. وزارت کشور افغانستان تائید کرد که یک مهاجم انتحاری ساعت 10 و 10 دقیقه پیش از ظهر امروز داخل مرکز فرهنگی- اجتماعی تبیان و خبرگزاری «صدای افغان» (آوا) شده و خود را در بین مردم منفجر کرده است.
این حمله به نشست یادبود سالروز حمله نظامیان شوروی به افغانستان که در 6  جدی سال 1358 رخ داد، صورت گرفت که در آن صدها زن و مرد از مردم غرب کابل شرکت کرده بودند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و برخی نهادهای ملی و بین المللی در افغانستان این حمله را محکوم کرده و آن را جنایت علیه بشریت عنوان کرده اند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا