اقتصاد

وضعیت اجتماعی و اقتصادی و پروژه های انکشافی پروان ارزیابی شد

چاریکار 18 ثور باختر
وزیر انکشاف دهات امروز وضعیت اجتماعی و اقتصادی و چگونگی پروژه های انکشافی ولایت پروان را، ارزیابی کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، مجیب الرحمان کریمی وزیر احیا و انکشاف دهات با هیئت همراهش با فضل الدین عیار والی پروان در حالیکه شاه ولی شاهد معاون والی، رییس انکشاف دهات و سایر مسوولان آن ولایت حضور داشتند، دیدار کرد و روی برنامه های انکشافی صحبت نمود.
در این دیدار وزیر انکشاف دهات از همکاری و حمایت اداره محلی پروان با اداره انکشاف دهات به خاطر تطبیق بهتر پروژه های انکشافی در قریه ها تشکر نمود و گفت که هدف این سفر بازدید جریان کار پروژه انتقال آب از ولسوالی سالنگ به شهر چاریکار و بررسی وضعیت برنامه های انکشاف دهات در پروان میباشد.
وزیر انکشاف دهات از برنامه های اساسی و بنیادی در بخش های سرک سازی، صنایع روستایی و مهار نمودن آب های زراعتی خبر داد و خاطرنشان کرد که ولایت پروان در اولویت برنامه های وزارت انکشاف دهات قراردارد و تاکنون پروژه ها به گونه بهتر در این ولایت تطبیق شده است و تلاش ها ادامه دارد تا در آینده نیز پروژه های بنیادی و اساسی تطبیق گردد.
فضل الدین عیار والی پروان در این دیدار در مورد وضعیت برنامه های انکشافی در سطح ولایت پروان گفت که پروان نظر به نیازمندی های مردم به پروژه های بنیادی و اساسی ضرورت دارد و باید کارهای بیشتر که بتواند در رشد و اقتصاد خانواده ها و رفع نیازمندی های دهقانان تاثیر گذار باشد، صورت گیرد.
والی پروان از وزیر انکشاف دهات خواست که در قسمت رفع مشکلات مردم از لحاظ کمبود آب زراعتی و آب آشامیدنی توجه بیشتر نماید.
وی گفت که به خاطر رفع نیازمندی های مردم پروان و رشد زراعت در آن ولایت چاه های عمیق حفر گردد و در بخش زراعت کانال ها ساختمان اساسی شود.
در ختم ملاقات وزیر انکشاف دهات، والی پروان و هیئت همراه شان به ولسوالی سالنگ رفتند و از جریان کار پروژه انتقال آب بازدید نمودند. احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا