سیاست

معذرت خواهی مسوولان ارشد امنیتی از مردم

کابل باختر/ 8/ دلو
مسوولان ارشد سکتور امنیتی و دفاعی کشور میگویندکه برای مهار فعالیت های هراس افگنان هماهنگی و تحرک عمل وجود داشته و آنها با قاطعیت تمام در برابر گروه  های هراس افگن عمل خواهند کرد.
به گزارش آژانس باختر ، جنرال طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی ، ویس احمد برمک وزیر امور داخله و معصوم ستانکزی رییس عمومی امنیت ملی امروز در یک نشست خبری پیرامون حوادث اخیر تروریستی درکابل و برخی شهرهای دیگر کشور و اقدامات نهادهای امنیتی و دفاعی در این خصوص معلومات دادند.
ویس احمد برمک گفت، شمار تلفات حادثه دیروز در کابل به 103 نفر رسیده و شمار زخمی شده گان 235 نفر میباشد . 
او گفت در رابطه به حادثه هوتل کانتیننتال انکشافی وجود دارد و پنج نفر در ارتباط به قضیه بازداشت شده اند یکنفر از مظنونین به آنطرف مرز فرارنموده که تلاش برای گرفتاری و انتقال او به کشور ادامه دارد.
او همچنان گفت که در رابطه به حادثه دیروز چهارنفر بازداشت شدند که دونفر از کابل و دو تن از درونته ننگرهار بازداشت گردیدند.
برمک گفت که برای دفاع از کشور انگیزه وجوددارد پس نباید شجاعت و درایت پولیس زیر سوال برود .
او تاکید کرد که هیچ نوع کوتاهی و تخلف وظیفوی ازسوی پولیس صورت نگرفته است .
او ضمن آنکه از حوادث اخیر تروریستی درکابل و جاهای دیگر از مردم معذرت خواست واضح ساخت که انتحارکنندگان در آن طرف مرز خرید و فروش میشوند و به افغانستان اعزام میشوند .
برمک خواستار بسیج و هماهنگی مردم در برابر هراس افگنان شد.
وزیر داخله همچنان ازبرخی برنامه ها اصلاحی درآن وزارت یاد کرد وگفت  تقویت نیروی بشری پولیس در اطراف شهر ها بخصوص کابل و تغییرات کلی در دستگاه پولیس کابل جز این برنامه ها است .
معصوم ستانکزی رییس امنیت ملی گفت که نهادهای امنیتی بسیاری از وقایع تروریستی را قبل از وقوع خنثی ساخته اند . در هفته گذشته 195 نفر که شهروندان کشور های مختلف اند به اتهام فعالیت های تروریستی در بازداشت این اداره قرار دارند ،همچنان بعضی افراد که تروریستان را با موتر های شیشه سیاه انتقال میدادند گرفتار شدند.
او گفت که افغانستان با 20 گروه تروریستی مقابله میکند و این کار به بسیج ملی نیاز دارد.
ستانکزی همچنان یاد آور شد که برخی پروژه های بزرگ اقتصادی درسطح منطقه مانند پروژه تاپی ، چاه بهار و خط آهن ، به پروژه های درد سرسازمبدل شده اند و حلقات غرض سبوتاژ این پروژه ها ، نا امنی ها را درافغانستان گسترش میدهند.
او گفت که استعفأ  راه حل نیست بل همکاری و حمایت مردم از نهادهای امنیتی میتواند عامل برای تامین امنیت در کشور باشد . ختم/ بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا