سیاست

امریکا غرامت می پردازد

کابل باختر/ 19/ میزان
وزارت دفاع امریکا برای آن خانواده های که عزیزان شان در حمله هوایی برشفاخانه داکتران بدون مرز ازدست داده اند غرامت می پردازد.
پیترکوک سخنگوی پنتاگون امروز اعلام داشت که امریکا برای خانواده های قربانیان و افرادکه درحمله هوایی برشفاخانه داکتران بدون سرحد زخمی شده اند غرامت میپردازد و ساختمان شفاخانه را بازسازی میکند.
هفته قبل حین عملیات تصفیه شهر کندز از وجود هراس افگنان ، شفاخانه داکتران بدون مرز هم دراین شهر هدف قرارگرفت که 22 کشته برجای گذاشت که دوازده نفر آنها کارکنان صحی شامل سه داکتر بود.
تمامی قربانیان افغانها اند سازمان داکتران بدون سرحد همچنان ادعا کرده اندکه دراین حادثه 33 نفر دیگر ناپدید شده اندکه ازسرنوشت آنها اطلاعی دردست ندارند.
ایالات متحده امریکا حمله به ساختمان شفاخانه داکتران بدون مرز را یک اشتباه خوانده است .
پنتاگون واضح ساخته که چه مقدار پول برای خانواده های قربانیان و افراد زخمی شده میپردازد.
بارک اوباما رییس جمهوری امریکا به تعقیب این حادثه با رییس سازمان داکتران بدون مرز و رییس جمهور غنی تماس گرفت عذر خواهی کرد و تسلیت گفت مگر رییس این موسسه ، عذر خواهی را کافی ندانست .
ناتو ،قوماندانی عساکر امریکایی درافغانستان و دولت افغانستان هرکدام دستور تحقیق درخصوص حمله هوایی براین شفاخانه را داده اند.
سازمان داکتران بدون سرحد این عملکرد را یک جنایت جنگی خوانده است و آن را تخلف از کنوانسیون ژینو اعلام نموده که درآن برحمایت از افراد و تاسیسات ملکی و صحی حین منازعات نظامی تاکید شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا