سیاست

چهارمین کنفرانس تخنیکی سارک پایان یافت

چهارمین کنفرانس کاری تخنیکی سارک امروز در کابل پایان یافت.
این کنفرانس زیرعنوان تطبیق کنوانسیونهای سارک در مورد قاچاق و ترافیک زنان و بهبود وضعیت رفاهی اطفال درجنوب آسیا با شرکت نماینده های کشور های عضو سازمان سارک دیروز در کابل آغاز گردید.
به گزارش خبر نگارآژانس اطلاعاتی باختر، درکار امروز کنفرانس واصل نور مهمند معین وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین روی تصامیم کنفرانس صحبت نموده خواستار ایجاد یک خط تیلفون رایگان میان تمام کشورهای عضو سازمان سارک شد تا برای جلو گیری قاچاق اطفال و زنان و نیز ردیابی قاچاقبران تسهیلات بمیان آید.
او همچنان بیان کرد که کنفرانس تصمیم اتخاذ کرده تا برای دو تبعه  هر کشور عضو سارک زمینه  آموزش در عرصه تکنالوژی غرض کنترول قاچاق زنان و اطفال فراهم گردد.
مهمند بیان کرد هرکشوری که کنوانسیونهای حقوق اطفال را پذیرفته است باید آنراعملی و گزارش فعالیت خود را به کمیته موظف سازمان سارک ارایه نماید.
وی همچپنان خاطرنشان کرد و دراین کنفرانس فیصله به عمل  امد تا فعالیتهای این کنفرانس زیرنام جلوگیری از قاچاق انسان مسمی گردد و فیصله گردید تا کنفرانس بعدی در کشور  بوتان در سال بعدی برگزار گردد.
درچهارمین کنفرانس کشور های عضو سازمان سارک که در کابل دایر شد، نماینده کشور های پاکستان ، مالدیف، سریلانکا، بنگله دیش، بوتان، نیپال و هندوستان شرکت داشتند.
کنفرانس کشورهای سارک همه ساله درکشورهای عضو با شرکت مقامات بلند پایه کشورهای مربوط دایر میگردد و افغانستان در سال 2007 عضویت آنرا حاصل کرده است.
به گفته مهمند تاکنون بیشتر از شش هزار و ششصد افغان از کشور قاچاق شده اند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا