اخبارجامعه

از روز مزرعه در پنجشیر تجلیل به عمل آمد

بازارک، 18جوزا، باختر
از روز مزرعه در ولسوالی رخه پنجشیرامروز تجلیل به عمل آمد.
درین محفل حافظ عبدالمجیب مشفق رئیس زراعت، آبیاری و مالداری پنجشیرگفت که برای رفع چالش های زراعتی در سطح آن ولایت یک سلسله برنامه های خوبی را روی دست دارد.
به گزارش آژانس باختر،امام حسن‌ مسوول بخش حفاظه نباتات مدیریت زراعت ولسوالی رخه وعبدالبصیر صدیقی مدیر خدمات زراعتی آن ولسوالی درمورد صحبت نمودند و در باره کنترول همه جانبه آفات وامراض نباتی گفتند که ضرر دوای کیمیاوی در مزارع زیاد است باید دهاقین و باغداران را به استعمال ادویه جات ترکیبی و مبارزه تخنیکی کنترول آفات و امراض تشویق کرد.
آنان افزودند برای بهبود وضعیت کشاورزی و مالداری در این ولسوالی باید دهاقین و مالداران تجارب شأن را با یکدیگر شریک و سپس جهت تدوین بهتر آن را با مدیریت زراعت ولسوالی شأن شریک نمایند.
در این محفل شماری از دهاقین مشکلات و پیشنهاد های شأن را به‌ رئیس زراعت بیان کردند وازطرف رییس زراعت آن ولایت برای حل آن وعده همکاری داده شد.
از سوی هم به تعداد چهل جلد کتاب به عنوان تنظیم همه جانبه آفات، امراض و کنترول همه جانبه آفات وامراض نباتی که از طریق مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی رخه و ریاست مربوطه تهیه شده بود به دهاقین توزیع شد.اکرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا