سیاست

جلسه کمیته هماهنگی و پیگیری قضایایی غصب املاک دولتی و عامه برگزار شد

کابل/۱۸ میزان/باختر
نخستین جلسه کمیته هماهنگی و پیگیری قضایایی غصب املاک دولتی و عامه امروز به ریاست سرور دانش معاون دوم رییس جمهور و رییس این کمیته برگزار شد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد٬ در نخستین جلسه کمیته هماهنگی و پیگیری قضایایی غصب املاک دولتی و عامه، طرزالعمل این کمیته که شامل پانزده ماده است، از سوی رییس عمومی قضایای دولت به جلسه ارائه شد. اعضای جلسه پس از بحث و بررسی لازم و ارائه پیشنهادات اصلاحی خویش،  این طرزالعمل  را تأیید کرد.
در جلسه امروز بخاطر پیشبرد هرچه بهتر کار این کمیته، وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان معاون کمیته هماهنگی و پیگیری قضایای غصب املاک دولتی و عامه از سوی معاون رییس جمهور تعیین شد.
همچین در جلسه امروز کمیته، گزارش اجزاأت وزارت عدلیه پیرامون مصوبه شماره 10 شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد اداری توسط وزیر عدلیه به جلسه ارائه شد. اعضای جلسه پس از استماع گزارش آن وزارت فیصله کرد که وزارت عدلیه مکلف است در جلسه بعدی این کمیته از تطبیق فیصله های محاکم  نیز به این کمیته گزارش دهد.
طبیق آجندای جلسه، راجع به تهیه و ترتیب مقرره استرداد زمین های مغصوب که بالای آن سرپناه، تاسیسات دولتی تجارتی، زراعتی، مالداری، باغداری، شهرک ها و  سایر تاسیسات اعمار شد٬  بحث صورت گرفت. در حکم ماده 93 قانون تنظیم امور زمین داری تهیه مقررۀ دراین زمینه پیشبینی شده است.
اعضای جلسه پس از بحث و بررسی لازم و باتأکیر بر اهمیت تهیه این مقرره،  کمیته تخنیکی را به ریاست وزارت شهرسازی و با عضویت نمایندگان با صلاحیت ستره محکمه، وزارت عدلیه، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، اداره ارگان های محلی، شاروالی کابل و ریاست عمومی قضایای دولت توظیف کرد که در خلال کمتر از دو ماه طرح این مقرره را تهیه نموده و به کمیته هماهنگی و پیگیری قضایای غصب زمین و املاک دولتی و عامه ارائه کند.
در بخشی از جلسه کمیته، رییس عمومی اداره قضایای دولت از برنامه های اجرایی آن اداره به کمیته گزارش داد. اعضای جلسه ضمن استعاع گزارش برنامه های اجرایی اداره قضایات دولت، پیشنهادات خویش را در جهت غنا مندی هرچه بهتر برنامه های اجرایی آن اداره مطرح کرد.ختم/عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا