امنیت

افزایش حملات نیروهای امریکایی بر طالبان و منابع مالی آنان

وال ستریت ژورنال- باختر10 جوزا
روزنامه وال ستریت ژورنال به موضوع دیگری پرداخته و نوشته‌است، ایالات متحدۀ امریکا حملات و بمباران را نه‌تنها بالای جنگجویان، بلکه بالای منابع مالی طالبان افزایش داده‌است.
به نوشته روزنامه، از آغاز حملات هوایی در ماه نوامبر پارسال، تا اکنون طیاره‌های امریکایی ۱۱۳ حمله را بر جنگجویان و کشتزار‌های کوکنار این گروه انجام داده‌اند تا در نتیجه منابع مالی طالبان از بین برود.
وال ستریت ژورنال در ادامه به نقل از یک مقام امریکایی نوشته که حملات اخیر، تا ۴۴ میلیون دالر به گروه طالبان صدمه وارد کرده‌است.
روزنامه این را هم به نقل از اداره جرایم و مواد مخدر سازمان ملل‌متحد نوشته که با وجود سال‌ها تلاش و مبارزه، پارسال در ۳۲۸ هزار هکتار زمین در سرتاسر افغانستان کوکنار کشت شد که ۶۳ درصد افزایش را نسبت به سال پیش‌تر از آن نشان می‌دهد.
جانی والش یک متخصص افغانستان در انستتیوت صلح ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید، طالبان مخلوطی از یک باند مواد مخدر و یک گروه تندرو مذهبی اند.
به‌گفته آقای والش، طالبان خیلی‌ها مفکوره افراطی دارند، اما در عین حال از تجارت مواد مخدر منفعت می‌برند.
این متخصص و دیپلومات پیشین امریکا به روزنامه وال ستریت ژورنال گفته که طالبان نمی‌توانند با مفکوره‌شان پول به دست بیاورند، بناء مواد مخدر برای آن‌ها منبع اصلی مالی به شمار می‌رود.
خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا