سیاست

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی :با شروع مذاکرات، خشونت‌ها باید کاهش پیدا کند

کابل /23 سنبله/ باختر
داکترعبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که مردم انتظاردارندبا شروع مذاکرات، سطح خشونت‌ها به صورت قابل ملاحظه کاهش پیدا کند ودوطرف باید به خواست جمعی مردم افغانستان احترام قایل شوند.
به گزارش آژانس باختر؛ رییس شورای عالی مصالحۀ ملی که امروزدرنشست خبری دردوحه پایتخت قطرسخن می ‌گفت، افزود: ممکن است میان دوطرف اختلاف‌ نظرهای زیادی وجود داشته باشد، اما مهم این است که هردوطرف با حوصله‌مندی گفت ‌وگوها را تا رسیدن به یک راه حل صلح‌آمیزادامه دهند.
هیئت جمهوری اسلامی افغانستان با روحیه کافی و به نیأت آوردن صلح، به این روند حاضرشده است.
داکترعبدالله عبدالله می‌گوید که شروع مذاکرات یک قدم تاریخی برای افغانستان است واگرمذاکرات به شیوۀ مسالمت‌آمیزادامه پیدا کند، هردوطرف برنده خواهد بود و بازنده‌ یی دراین روند وجود نخواهد داشت.
رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افزود که جنگ راه حل نیست و ادامه خشونت‌ها و افزایش تلفات، تأثیرمنفی به روند مذاکرات صلح برجای خواهد گذاشت.
داکترعبدالله عبدالله تأکید کرد که حوادثی که صورت می‌گیرد تأثیرناگواربالای روان مردم برجای میگذارد، مردم با شروع مذاکرات امیدواری‎های فراوان دارند و توقع می‌رود که گفت ‌وگوها منجر به صلح واقعی و دایمی درکشور شود.
رییس شورای عالی مصالحۀ ملی با قدردانی ازمیزبانی قطر و همۀ کشورهای حامی افغانستان درروند صلح، تأکید کرد که مذاکرات به هیچ صورتی نباید بدون نتیجه توقف پیدا کند.
در همین حال، معصوم استانکزی، رییس هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان، دراین نشست با ارائه اطلاعات درمورد نشست مقدماتی هیئت مذاکره کننده افغانستان وگروه طالبان، افزود که رهنمود عمده برای ما، نظریات و خواست مردم کشوراست.
احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا