صحت

اداره هوانوردی ملکی: تمام مسافران خارجی آزمایش کرونا انجام بدهند

کابل/ 6 اسد/ باختر
جلسه مشترک اداره هوانوردی ملکی، وزارت صحت عامه و شرکت های هوایی در مورد  ازمایش کرونای مسافران امروز برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این جلسه که به ریاست داکتر محمد قاسم وفایی زاده، رییس اداره هوانوردی ملکی، داکتر وحید مجروح معین وزارت صحت عامه، امانزیب انصاری٬ معین پالیسی اداره هوانوردی و نمایندگان شرکت های هوایی برگزار شد، روی چگونگی تصدیق صحی مسافران پروازهای بین المللی بحث کردند.
رییس اداره هوانوردی ملکی با تاکید بر اهمیت تصدیق نامه صحی مطابق شرایط کشور، توصیه های سازمان صحی جهان و سازمان ایکاو، از شرکت های هوایی خواست تا تمام مسافران پروازهای خارجی تصدیق صحی را دریافت کرده و تمام موارد رهنمودی اداره هوانوردی ملکی را رعایت کنند.
وی گفت: پوشیدن ماسک برای مسافران الزامی است و هیچ مسافری بدون ماسک اجازه داخل شدن به طیاره را ندارد.
معین وزارت صحت عامه٬ از آمادگی این وزارت برای ایجاد مرکز تست مسافران به صورت رایگان با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در هفته خبر داد و گفت که در کنار این مرکز لابراتوارهایی که از سوی وزارت صحت عامه برای انجام تست کرونا ( PCR) تایید شده اند نیز اجازه دارند تا خدمات لازم را برای مسافران ارائه کنند.
در جلسه فیصله شد تا بزودی تفاهم نامه یی میان اداره هوانوردی ملکی و وزارت صحت عامه در این مورد به امضا برسد و شرکت های هوایی نیز مکلف ساخته شد تا در صورت هر گونه تغییر در پالیسی شان حد اقل ۴۸ ساعت قبل اداره هوانوردی ملکی را در جریان قرار دهند.
همچنین فیصله شد تا تکت مسافران که تست شان مثبت می شود٬ بصورت مجانی لغو یا تبدیل تاریخ شود.
نیلوفردانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا