جهان

نیکلسن: 98 گروه تروریستی در جهان فعالیت می کند

واشنگتن/صدای امریکا/باختر/13 قوس
یک مقام ارشد نظامی امریکا می‎گوید که از میان ۹۸ گروه تروریستی که در جهان از سوی امریکا شناسایی شده‌اند، بیست گروه آن در مناطق افغانستان و پاکستان هستند.
جنرال جان نیکلسن قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفت که هسته‌های گروه داعش از اعضای تحریک طالبان پاکستان، نهضت اسلامی ازبکستان و برخی از اعضای پشین طالبان افغان تشکیل شده‌اند.
نیکلسن که به روز جمعه با یک گروه از خبرنگاران در مقر وزارت دفاع امریکا در واشنگتن صحبت می‎کرد افزود که نیرو‌های ضد تروریزم امریکا صد‌ها عملیات را در سال جاری میلادی علیه القاعده و داعش در افغانستان راه اندازی کردند.
وی گفت: آنها بیش از ۳۵۰ عملیات را بر ضد القاعده و گروه داعش در سال ۲۰۱۶ به راه انداختند. نزدیک به پنجاه رهبر، تسهیل کننده و عضو ارشد القاعده و شاخه القاعده در شبه قاره هند کشته و یا بازداشت شده‌اند. علاوه بر آن حدود دو صد عضو دیگر القاعده و گروه داعش نیز کشته و یا گرفتارشده‌اند.
نیکلسن گفت که ایالات متحده امریکا در تلاش‌های ضد تروریزم مشخصاً روی هدف قراردادن القاعده و گروه داعش تمرکز کرده‌است.
وی علاوه کرد که در عملیات نظامی بر ضد داعش ۱۲ رهبر ارشد هسته این گروه در افغانستان به شمول حافظ سعید در سال جاری کشته شدند.
جان نیکلسن گفت، در حالیکه یک زمان پناهگاه‌های داعش در ۹ ولسوالی افغانستان موجود بود حالا به سه ولسوالی کاهش یافته است.
قوماندان عمومی نیرو‌های امریکایی و ناتو در افغانستان در عین حال روسیه و ایران را متهم کرد که به طالبان در افغانستان مشروعیت می‌بخشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا