اقتصاد

رییس اجراییه در مراسم گشایش اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در اردن اشتراک کرد

کابل  17 حمل  باختر
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، صبح امروز در مراسم گشایش اجلاس مجمع جهانی اقتصاد دربارۀ خاورمیانه و شمال افریقا در اردن اشتراک کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، این مراسم با حضور سران برخی  از کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا و صدها تن از بازرگانان، سیاست‌مداران، نمایندگان حکومت‌ها، نهادهای بین‌المللی و جامعه مدنی برگزار شده است.
ملک عبدالله دوم پادشاه اردن با سخنانی رسمیً دهمین نشست مجمع اقتصادی جهان در اردن را افتتاح کرد.
در مراسم گشایش اجلاس، پروفیسور کلاوس شواب رییس مجمع اقتصادی جهان، اعلی‌حضرت عبدالله دوم پاشاه اردن، انتونیو گوتیرش دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس‌جمهور نایجریا سخنرانی کردند.
ریییس مجمع اقتصادی جهان باسپاس‌گزاری از کشور شاهی اردن به خاطر میزبانی نشست گفت که در این کنفرانس دربارۀ استفاده از انقلاب چهارم صنعتی، تجارت، توسعه، بحران محیط زیستی، مسألۀ آب و صلح و آشتی در منطقه بحث و تبادل نظر شود.
ملک عبدالله دوم، شاه اردن از سران برخی از کشورهای اشتراک‌کننده و رییس اجراییه افغانستان برای شرکت در نشست قدردانی کرد.
شاه اردن با تأکید بر مبارزۀ مشترک با تروریزم، حل مشکل های مهاجران و تأمین صلح در منطقه گفت که 300 میلیون تن در حوزۀ خاورمیانه و شمال افریقا، مشتاق سرمایه‌گذاری، توسعۀ اقتصادی و تجارت هستند و این یک فرصت خوب برای گسترش همکاری‌های بازرگانی و اجتماعی در سطح جهان می‌باشد.
اجلاس مجمع اقتصادی جهان دربارۀ خاورمیانه و شمال آفریفا برای دو روز ادامه خواهد داشت. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا