اخبارورزش

امریکا 29 سرطان را به نام روز عباس کریمی نام‌گذاری کرد

کابل/۴ اسد/ باختر

اخیراً مسوولان شهر فورت لودردل ایالت فلوریدای امریکا، به پاس حمایت از قهرمانی‌های عباس کریمی، 29 سرطان  را به نام وی نامگذاری کردند. این شهر، یکی از شهرهای ویژه و دارای مکان‌های مشهور برای رقابت‌های بین‌المللی ورزش شنا در امریکا به شمار می‌رود.

عباس کریمی، جوان شناگر، 22 ساله  از ولایت بامیان است که بدون دست به دنیا آمده است. وی با آنکه دست ندارد، تاکنون در چندین رقابت ملی و بین‌المللی «شنا» مقام نخست را کسب کرده است.

کریمی، با قهرمانی‌ها و تلاش‌های بی‌نظیر خویش در سطح ملی و بین‌المللی ثابت کرده است که «معلولیت مانع پیشرفت و قهرمانی شده نمی‌تواندکریمی سال‌هاست که با قهرمانی‌هایش در میان ورزشکاران و اشخاص دارای معلولیت به یک نمونه‌ از موفقیت تبدیل شده است و پیروزی‌های او در مسابقات مهم ملی و بین‌المللی برای دیگران الهام‌بخش شده است.

وزارت شهدا و معلولین امروز با ارسال خبرنامه ای به آژانس باختر ، ضمن تبریک گفتن این دستاورد مهم به عباس کریمی، شناگر نام‌آور کشور، از مسوولان شهر فورت لودردل ایالت فلوریدای امریکا که به منظور حمایت از قهرمانی‌های وی، 29 سرطان را به نام وی و قدردانی می کند .

همچنان این وزارت، قهرمانی‌ها و دستاوردهای ورزشکاران کشور را در مسابقات ملی و بین‌المللی از افتخارات مهم ملی دانسته و از آنان حمایت می کند.

فرشته

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا