سیاست

فعالان مدنی هرات: افغانستان دیگر میدان جنگ های نیابتی نیست

هرات/ ۱۷جدی/ باختر
شماری از باشندگان و فعالان مدنی هرات با گردهمایی شان در مرکز شهر از گروه ها٬ طرف های درگیر و کشورهای همسایه می خواهند تا پس از این افغانستان را میدان جنگ های نیابتی شان قرار ندهند.
آنان می گویند شهروندان افغانستان از این پس به هیچ کسی اجازه نخواهند داد که از کشورشان به عنوان میدان جنگ نیابتی استفاده کند.
امید ناب٬ یکی از شرکت کنندگان این گردهمای اظهار می دارد که شهروندان افغانستان در هیچ شرایطی به کسی اجازه استفاده از خاک شان را برای جنگ های نیابتی نمی دهند.
وی تاکید دارد که در توافق نامه ها نیز تذکر داده شده است که هیچ کشوری حق سو استفاده از خاک افغانستان را برای اجرای اهداف سیاسی و نظامی شان ندارند.
وی از سایر کشورها نیز می خواهد که افغانستان را میدان نبرد جنگ های نیابتی شان قرار ندهند.
شماری دیگر از شرکت کنندگان این گردهمای تاکید داشتند که مبدل شدن خاک افغانستان به عنوان میدان جنگ های نیابتی برای آنان قابل قبول نیست و شهروندان افغانستان به کسی این اجازه را نخواهد داد.
این درحالی است که پس از بالاگرفتن تنش ها میان دولت آمریکا و جمهوری اسلامی ایران در پی کشته شدن قاسم سلیمانی نگرانی هایی در میان شهروندان کشور مبنی بر این که مبادا این دو قدرت از خاک افغانستان برای جنگ های نیابتی استفاده کنند به میان آمده است. حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا